تقویت کتابخوانی به فرهنگسازی نیاز دارد/ چاپ یکصدهزار کتاب به صورت سالانه

رمضانی با اشاره به نقش کتاب در عرصه آگاهی جامعه و تقویت اقتصاد این حوزه گفت: تقویت کتابخوانی به فرهنگسازی و تقویت باور عمومی در این خصوص نیاز دارد.

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به جایگاه کتاب در بین مردم و ضرورت سرمایه گذاری در این حوزه اظهارداشت: معرفی کتاب و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای تقویت فرهنگ مطالعه یکی از موضوعات ضروری برای جامعه محسوب می شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: مطالعه یکی از نیازهای مهم جامعه و زیرساختی برای دیگر عصرها است و باید مسئولان نهادهای اجرایی بیشتر به آن بپردازند و اعتبار برای آن اختصاص دهند.

 

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ مطالعه آثار زیادی دارد، تصریح کرد: کتاب در عرصه آگاهی جامعه و تقویت اقتصاد چاپ و نشر موثر بوده و تحقق این موضوع به فرهنگسازی و تقویت باور عمومی در این خصوص نیاز دارد.

رمضانی برپایی نمایشگاه های کتاب را یکی از فرصت های توسعه مطالعاتی بیان کرد و اذعان داشت: نمایشگاه مجازی سال گذشته تهران و تجربه استانی آن در اصفهان حاکی از ایجاد عدالت فرهنگی برای مردم جامعه و دسترسی به کتاب و تولیدات این عرصه برای همگان است.

وی اضافه کرد: در گذشته دسترسی برای بخشی از مردم جهت خرید کتاب از نمایشگاه ها وجود داشت اما با برگزاری نمایشگاه مجازی این فرصت بیشتر شد.

 

*چاپ یکصدهزار کتاب به صورت سالانه

 

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به وضعیت نشر و تولید کتاب در ایران گفت: سالانه بیش از یکصد هزار جلد کتاب تولید می شود که عمدا چاپ اولی و بخشی اندکی هم چاپ مجدد هستند و این نشان از کاهش گرایش به خرید و مطالعه است.

وی چرخش مالی مالی تولید کتاب را سالانه 60 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: این اعتبار در مقایسه با بخش های دیگر اقتصادی کمتر است و باید برای آن سرمایه گذاری و فرصت سازی شود.

رمضانی تعامل بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه های فرهنگی و اتحادیه های نشر و چاپ برای اختصاص یارانه و کمک به کاهش هزینه های کتاب را برای خرید کتاب مهم دانست.

کد خبر 1127039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha