آیین تجلیل از پرستاران آستارایی برگزار شد

آیین تجلیل از پرستاران آستارایی، به همت سازمان نظام پرستاری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین تجلیل از پرستاران آستارایی، امروز(سه شنبه، ۲۳ آذر) به همت سازمان نظام پرستاری این شهرستان در محل سینما دریا برگزار شد.

 

*پرستاران اسوه بارز صبر هستند

«سید سعید میرقربانی» در این آیین با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهارکرد: پرستاران، اسوه بارز صبر و ایثار هستند و بزرگترین افتخار این قشر، نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب(س) صبر و حفظ حیا در مواجهه با مشکلات زندگی بود، افزود: پرستاران باید در برخورد با بیماران، این ویژگی را سرمشق خود قرار دهند.

 

*پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند

«فرید بصیری‌مقدم» نیز در این آیین میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و مردم ایران اسلامی قدردان زحمات این عزیزان هستند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، افزود: وضعیت امروز کشور از لحاظ کرونایی را مدیون زحمات پرستاران و پزشکان هستیم.

 

وی با بیان‌اینکه با تلاش‌های پرستاران و پزشکان وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی زرد است، تصریح‌کرد: مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت بهتر از این نیز شود.

 

بصیری‌مقدم با اشاره به اینکه شهرستان آستارا از لحاظ واکسیناسیون رتبه خوبی در استان ندارد، گفت: از مردم انتظار داریم به خاطر جان خود و همنوعان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 

*مسئولان به مشکلات پرستاران رسیدگی کنند

«رابعه زمانی» نیز در این مراسم با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار،اظهارکرد: پرستاران از جان و زندگی خود برای سلامت جامعه گام بر می‌دارند و ما باید قدردان آنان باشیم.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا به مشکلات جامعه پرستاری اشاره کرد و افزود: امیدوارم مسئولین ذیربط به مشکلات این قشر زحمتکش رسیدگی کنند.

 

زمانی گفت: ۱۸۵ پرستار در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا فعالیت دارند.

 

*قدردانی از پرستاران را به روز خاصی محدود نکنیم

«عهدیه مهرآور» نیز در این آیین با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار،افزود: روز پرستار فرصت مناسبی برای ارج نهادن به خدمات پرستاران است.

 

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر آستارا با بیان‌اینکه قدردانی از پرستاران را به روز خاصی محدود نکنیم، افزود: پرستاران در ۳۶۵ روز سال به طور ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمات به بیمار هستند، لذا شایسته است با رفع موانع خدمت پرستاران از زحمات آنان نه فقط در روز پرستار قدر‌دانی شود و بلکه به صورت یک اقدام دائمی قدردانی شود.

 

وی تصریح‌کرد: پرستاران در ۲ سال گذشته همزمان با پاندمی کرونا سلامت و رفاه خود و خانواده‌شان را فدای نجات بیماران کردند و با ارجح دانستن سلامت مردم نسبت به سلامت خود و خانواده‌هایشان و داشتن روحیه فداکاری، انسان‌دوستانه،  بیشتر از گذشته ارزش‌های نهادین حرفه پرستاری را به مردم نشان دادند و حماسه ای تاریخی را رقم زدند که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

 

مهرآور گفت: زمانی که در بحران کووید ۱۹ تمام درمان‌ها به بن بست رسید و کارساز نبود، تنها مراقبت پرستاری برای مبارزه با این ویروس، اثر بخش بود و اکثر مردم به ارزش و اوج فداکاری شغل پرستاری آگاه شدند، پرستاران در این دوران مدت‌های طولانی در زمانی که کشور به رنگ سیاه و سرخ درآمده بود از خانواده هایشان دور بودند، بسیاری از مشاغل تعطیل شدند اما پرستاران پر کارتر شدند، به همین علت مقام معظم رهبری از پرستاران تقدیر کردند.

 

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر آستارا با اشاره به اینکه پرستاران در دوران کرونا، فداکارانه برای حفظ سلامت مردم از جان مایه گذاشتند، ادامه داد: ۲ سال است كه بسیاری از بیماران مظلوم كرونایی كه در درون خانواده‌شان ترس و دلهره ایجاد شده بود و بعضا همسر و فرزند و ... را  از خود دور می‌كردند؛ این آغوش پر مهر پرستاران بود كه به گرمی پذیرای بیماران كرونایی بودند.

 

وی با بیان‌اینکه ۱۵۰  پرستار در این مدت شهید شدند اما تاکنون فقط پرونده ۶۶ پرستار تایید شده است، تصریح‌کرد: به دنبال آمارها و حرف‌های تکراری نیستم در مسیر فرمایش‌های مقام معظم رهبری می‌گویم که از مسئولان انتطار داریم ۱۰۰ درصد در مسیر منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند و مسائلی که رییس جمهوری نیز بر آن تاکید کردند.

 

مهرآور با بیان‌اینکه پرستاران مطالبات مادی و زمین مانده زیادی را در طی سال‌های گذشته دارند؛ اما چیزی که برای پرستار مهم است، دیده شدن خدمات و فعالیت آنها است، افزود: اگر شان و منزلت پرستاران به عنوان عضوی از تیم کادر سلامت حفظ شود باعث افزایش انگیزه آنان برای ارائه خدمات می‌شود.

 

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر آستارا اضافه کرد: توجه داشته باشیم که در کنار حفظ ارزش و کرامت پرستار، به مطالبات و مشکلات مادی آنان هم باید توجه شود، وقتی پرستاران با ایثارگری تمام در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها هستند پس ضروری است از نظر مادی خدماتشان ارزش‌گذاری شود.

 

وی تاکید کرد: سه خواسته مهم و اصلی پرستاران که باید به آن توجه شود؛ استخدام نیروی پرستاری و رسیدن به استاندارد لازم و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی، طرحی، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری که مقام معظم رهبری در روز پرستار بر اجرای این قانون تاکید ویژه‌ای داشتند و همچنین اجرای فوق العاده خاص برای کارکنان سلامت است.

 

گفتنی است، تجلیل از سه پرستار نمونه کشوری از نظام پرستاری، یک پرستار نمونه کشوری از بیمارستان، ۱۱ پرستار نمونه استانی از بیمارستان شهید بهشتی، ۱۵ پرستار نمونه استانی از نظام پرستاری و ۵ پرستار از بسیج جامعه پزشکی، اجرای نمایش طنز توسط گروه نمایشی سهند، موسیقی، مسابقه کودک و پخش کلیپ از زحمات پرستاران از دیگر بخش‌های این آیین در بندر آستارا بود.

 

 

کد خبر 1127078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha