اجرای طرح « مثل مادر» به مناسبت ایام فاطمیه با خلاقیت نوجوانان قرارگاه فاطمیون

اویسی گفت: برنامه ای تحت عنوان « مثل مادر» کاری است که با خلاقیت نوجوانان طراحی شده است، در این برنامه کاغذهایی گره زده در یک سبد قرار داده شده بود که هر نفر یکی از آنها برمی دارد و تلاش می کند تا شبیه آن صفت رفتار کند.

« حسام الدین اویسی» در جریان ویژه برنامه های مناسبتی ایام فاطمیه با محوریت کانون فرهنگی هنری مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: همان‌طور که برای حرکت کردن و زندگی کردن به نور احتیاج داریم برای رسیدن به هدف زندگی و رشد کردن هم به نور احتیاج داریم. نوری‌ که بتواند راهنمای ما باشد. همان نوری که در سوره حدید داریم:« وَ يَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ» همچنین حضرت امام حسن عسکری(ع) فرمودند:
« نَحْنُ حُجَجُ اللّه‏ِ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطمةُ حُجةٌ عَليَنا» یعنی ما راهنمای خلق هستیم و مادرمان حضرت فاطمه(س) راهنمای ما است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) کرج افزود: با این نور است که میتوان راه رسیدن را پیدا کرد و فرق بین خوب و بد را شناخت. حضرت پیامبر اکرم(ص) میفرمایند: نُورُ ابْنَتِي فَاطِمَةَ مِنْ نُورِ اللَّهِ پس با نگاه به زندگی مادر سادات و شبیه کردن زندگی خودمان به زندگی آن حضرت میتوانیم از نور ایشان بهره مند شویم و راه را پیدا کنیم.

 

به گفته وی، اوج این نور رسانی در ایام فاطمیه اتفاق می افتد. همان گونه که شمع می سوزد و نور رسانی می کند در این روزها به عزاداری مادری می پردازیم که عاشقانه سوخت تا راه باقی بماند و مسیر رسیدن به هدف روشن شود.

 

وی ادامه داد: از آنجا که عزاداری واقعی عزاداری ای است که نمود عملی در رفتارها و در زندگی هایمان داشته باشد برنامه های دیگری در این ایام در قرارگاه فرهنگی فاطمیون برگزار می شود.

 

اویسی اظهار کرد: برپایی چایخانه حضرت در محل رفت و آمد خودروها، پشت ماشین نویسی، هیئت ویژه ی نوجوانان و خانواده های آن ها از برنامه هایی است که هر ساله در ایام فاطمیه انجام می شود.

 

اویسی عنوان کرد: برنامه ای تحت عنوان مثل مادر کاری است که با خلاقیت نوجوانان طراحی شده و در سال قبل در سطح شهرک سپاه انجام شد و به لطف مادر سادات مورد توجه و استقبال عمومی قرار گرفت. در این برنامه کاغذهایی گره زده در یک سبد قرار داده شده بود که هر نفر یکی از آنها برمی داشت.

 

وی ادامه داد: در هر کاغذ قسمتی از زندگی حضرت زهرا(س) نوشته شده بود و یک پیشنهاد برای انجام کاری مثل مادر، که خواننده ی آن باید آن را انجام می داد تا تمرینی باشد برای شبیه حضرت فاطمه(س) شدن. به عنوان مثال در یکی از کاغذها گذشتن از یک لباس مورد علاقه و هدیه دادن آن به یک نیازمند بود.

 

فعال مسجدی عنوان کرد: از دیگر برنامه هایی‌ که طی سال جاری قرار است انجام شود ساخت فیلم های کوتاه با موضوعیت عنایت های اهل بیت(ع) به نوجوانان قرارگاه فاطمیون در این چند سال است تا سایر نوجوان ها با دیدن این آثار بهتر بتوانند حضور ائمه(ع) در زندگی شان را درک کنند و پیوندشان با آنها محکم تر گردد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) شهرک سپاه کرج خاطرنشان کرد: فیلم نامه نویسی، فیلمبرداری، کارگردانی و تدوین آن تماماً توسط خود نوجوانان انجام می شود تا بستری باشد برای پرورش استعدادهایشان. در آخر باید بگویم در بحث تربیت و آموزش نوجوانان باید توجه و توسل ویژه ای به مقام حضرت زهرا(س) داشت.
 

کد خبر 1127112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha