بستن مساجد در فرانسه خلاف منشور سازمان ملل متحد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بستن ۲۱ مسجد در فرانسه باادعای اقدامات افراط گرایانه، گفت: این رفتار غربی ها خلاف مسائل حقوق بشری و منشور سازمان ملل متحد است.

حسین نوش آبادی با اشاره به سخنان وزیر کشور فرانسه مبنی بر بستن 21مسجد در فرانسه با ادعای  اقدامات افراط گرایانه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این رفتارهای دوگانه غربی ها برای ما آشناست،برخلاف ادعای که می کنند که مهد دموکراسی هستند اما در عمل نشان دادند که پایبند به آزادی نیستند.آنها احترام و ارزشی برای  آزادی دین، مذهب ،اندیشه و بیان که آزادی های حقوق بشری است  قائل نیستند.

 

عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  مانیز هیچگونه رفتار افراطی را که برخی جریان های تکفیری و تروریستی به نام دین انجام می دهند را قبول نداریم و آن را رد می کنیم. برخی افراد به  نام اسلام ،مسلمانان را بدنام کردند ،رفتارها و نگاههای افراطی و خشونت بار دارند نمونه آن داعش و طالبان و القاعده که نگاه افراطی به اسلام دارند و ما اینها را قبول نداریم اما این  دلیل نمی شود چون گروه و جریان افراطی فعالیت می  کنند ما اماکن مذهبی  همانند مسجد  را که در دین ما خانه خداتعریف شده است  و متعلق به همه مسلمانان است را ببندیم.

 

وی ادامه داد: این نوع رفتار غربی ها نشان می دهد که دنبال بهانه هستند و بهانه شان را این قرار داده اند که اینها افراطی هستند منتها جهان اسلام جهان یکپارچه ای است و جریان های افراطی عده ای اقل هستند که ممکن است در همه جوامع رهم وجود داشته باشند ،با این بهانه نمی توانیم مساجد را تعطیل کنیم.

 

نوش آّبادی خاطر نشان کرد: در کشور ما  که کشوری اسلامی است پیروان تمامی ادیان عبادتگاه دارند و مراسم ها و مناسک هایشان را برگزار می کنند اما متاسفانه در اروپا به بهانه های مختلف جلوی آزادی مذهب و دین را می گیرند که این خلاف حقوق بشر و منشور سازمان ملل متحد است.

کد خبر 1127155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha