ضرورت ورود اعتاب به فعالیت های اجتماعی/ اعتاب در شرایط کرونا وحدت رویه خوبی داشتند

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ضرورت ورود اعتاب به مسایل اجتماعی گفت: وحدت رویه خوبی در شرایط کرونا از آستان های مقدس و بقاع متبرکه دیدیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مروی در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی گفت: تفرقه انگیزی که در خلال یکی از نمازهای جمعه و توسط یک امام جمعه نااهل اهل سنت بیان شد را محکوم می کنم.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در چنین شرایط و موقعیتی بیان سخنان تحریک آمیز و سخیف و برخلاف اصول دین و آیات قرآن شریف ذهن هر انسان آگاهی را به این سمت می کشاند که این آتش پراکنی ها از سوی دشمن ساخته شده و آنها به دنبال تفرقه در جامعه اسلامی هستند.

 

وی با بیان اینکه دولت استعمارگر انگلیس در ایجاد تفرقه سابقه طولانی دارد، گفت: از علمای روشن بین و واقع بین و متعهد اهل سنت که این سخنان سخیف را محکوم کردند، تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به آیه ای از قرآن گفت: این سخنان سخیف غصه ما را در ایام فاطمیه دوچندان کرده است.

 

وی با اشاره به گزارشات ارایه شده در اجلاسیه امروز گفت: به تعبیر رهبر انقلاب که مورد عنایت اهل بیت و انوار ملکوتی برای هدایت جامعه استفاده خواهیم کرد؛ همان طور که امامان عظیم الشان در زمان حیات ظاهری منشأ نور و هدایت و برکت و آرامش جامعه به سوی سعادت بودند، امروز نیز از فیض وجود ایشان بهره مند می شویم.

 

تولیت آستان مقدس رضوی با بیان اینکه آستان ها می تونند در احیای سنت های اصیل و فراموش شده و یا کمرنگ شده تلاش کنند، گفت: سنت های ارزشمندی مانند جلسات قرائت قرآن خانگی انجمن های قرآنی را پیگیری کنند. همچنین برگزاری روضه های خانگی که امری بسیار ارزشمند بوده است، می تواند در تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه آستان های مقدس باید در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی وحدت رویه و هماهنگی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا شاهد هماهنگی ها و اقدامات موثری از سوی بقاع متبرکه و اعتاب بودیم که این وحدت رویه را باید به بخش های دیگر تسری دهیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در بخش زائر و توجه به آنها اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ما از موضوع مجاوران حرم غافل شده ایم و در این بخش کم کاری شده است و باید در این حوزه نیز طرح ها و برنامه هایی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم زائر را تحت تاثیر فرهنگ ائمه قرار دهیم اول باید مجاوران را تحت تاثیر فرهنگ ائمه تربیت کنیم، ادامه داد: در حوزه های اجتماعی باید فعال شویم.

 

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: تاسیس بیمارستان، آزادی زندانیان و سایر فعالیت های اجتماعی باید توسط اعتاب انجام شود و به صورت فعال تر در حوزه مسایل اجتماعی ورود کنیم.

 

 

 

کد خبر 1127289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha