آزادی زندانیان یکی از ظرفیت های بقاع متبرکه است/ حدود شش میلیون زائر حج عمره داریم

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آزادی زندانیان و ایجاد صلح و سازش میان افراد از ظرفیت های بقاع متبرکه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حج و عتبات عالیات تعطیل بوده است اما این به معنای آن نیست که سازمان حج و زیارت فعالیتی در این زمینه نداشته است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ثبت نام زائران در سال 99 افزود: در سال 99 آموزش ها و برنامه های ویژه زائران برگزار کرده ایم که در صورت برگزاری حج در سال 1401 این برنامه ها مجدد تکرار می شود.

 

وی با بیان اینکه محور جلسات انس با قرآن قرار گرفته است، افزود: در استان های بزرگ برنامه تجدید صلاه و انس با قرآن برگزار می شود و یا برنامه ریزی شده است که برگزار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان کرد: پس از بهبود وضعیت و کاهش میزان شیوع کرونا چهار هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده اند.

 

وی با بیان اینکه مقدمات سخنرانی در حرم امام حسین (ع) فراهم شده است، گفت: تعداد سالن در کربلا و نجف ایجاد شده و می خواهیم این مقدمات را در حرم حضرت ابوالفضل (ع) نیز انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه ساعاتی از شبانه روز خیمه گاه ها در عتبات عالیات در اختیار کشور ایران است، گفت: قرائت سوره فجر یکی از برنامه هایی است که می خواهیم در حرم امام حسین (ع) اجرایی کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای فراهم کردن مقدمات انجام سفر زمینی به عتبات عالیات گفت: دولت عراق در این زمینه سخت گیری هایی دارد که در حال پیگیری آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی سفر حرمین سوریه در حال انجام است، گفت: پنج میلیون و 805 هزار نفر فیش عمره دارند که با توجه به منابع ارزی کشور بعید می دانم این موضوع اجرایی شود. با این وجود درخواست سفر عمره را تقدیم کرده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش بین افراد و آزاد کردن زندانیان یکی از کارکردهای اماکن زیارتی است.

 

وی همچنین به برنامه هفت شهر عشق در حرم حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: مقدمات اجرایی شدن این برنامه انجام شده و قرار است سالنی به آن اختصاص یابد تا در قالب این برنامه توضیحاتی درباره سامرا، نجف و کربلا ارایه شود. 

 

 

کد خبر 1127344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha