حمایتی صورت نگیرد، به تهران مهاجرت می کنم

کاهانی گفت: به دلیل عدم حمایت مالی و توجه مسئولین مربوطه به بحث هنر فیلم کوتاه به زودی از این شهر به تهران مهاجرت می کنم و اگر بعد از اکران این فیلم های کوتاه هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد قطعا از مشهد خواهم رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رسول مجرد کاهانی» امروز چهارشنبه (۲۴ آذر) در نشست خبری کارگردانان فیلم کوتاه ساز مشهدی با موضوع اکران ۵ فیلم کوتاه گفت: روز پنجشنبه 5 فیلم کوتاه «فندک» « راه»، « شب به روز نمی نشیند»، «نه» و «روح خانه » از ساعت 15 تا 17 در سینما حوزه به صورت خصوصی اکران می شود و برای اکران این فیلم ها از مسئولین من جمله شهردار مشهد دعوت به عمل آمده است.

 

کارگردان فیلم کوتاه «فندک» افزود: فیلم کوتاه «راه» به کارگردانی دانوش یزدان پناه، « شب به روز نمی نشیند» به نویسندگی فریماه اکبری، فیلم کوتاه «روح خانه» به کارگردانی حامد پریزاد و فیلم کوتاه« نه» به کارگردانی علی احمدی که همگی اجتماعی است بدون هیچ گونه حمایت مالی ساخته شده است.


وی با بیان اینکه مشهد از نظر هنری جایگاه خوبی دارد و نویسندگان بسیار خوبی در این شهر هستند؛ تصریح کرد: مشکل اصلی ما عدم حمایت های مالی از طرف دستگاههای متولی است و از دیگر مشکلات ما این است که یک کارگردان برای دریافت مجوز فیلم خود باید از طریق تهران اقدام کند و در مشهد مجوز صادر نمی شود و فقط در مشهد مجوز ویدئویی صادر می شود.

 

کاهانی با اشاره به ساخت بیش از 30 اثر هنری با هزینه شخصی خود؛ گفت: به دلیل عدم حمایت مالی و توجه مسئولین مربوطه به بحث هنر فیلم کوتاه به زودی از این شهر به تهران مهاجرت می کنم و اگر بعد از اکران این فیلم های کوتاه هیچ گونه حمایتی صورت نگیرد قطعا از مشهد خواهم رفت.



وی اظهار کرد: متاسفانه در مشهد هزینه ساخت فیلم بسیار بالاتر است و علاوه بر این افراد متخصص در حوزه تولید فیلم مانند صدا بردار، صداپرداز و .. بسیار کم هستند البته به دلیل سبقه تئاتری در مشهد بازیگران بسیار خوبی داریم.

 

کارگردان فیلم کوتاه «فندک» به کلاه برداری در مشهد با عنوان کارگردان اشاره کرد و افزود: اخیرا افرادی با عنوان کارگردان در مشهد، از تهیه کنندگان مشهدی، کلاهبرداری کرده اند که این موضوع نیز معضلی دیگر برای ما شده است و علاه بر این افرادی بدون مجور اقدام به ساخت فیلم می کنند.

 


 

کد خبر 1127397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha