تاکید استاندار زنجان بر جابه جایی و تحویل واحدهای مسکونی جدید به اهالی کوی فلسطین

به گفته افشارچی، هرچه سریعتر باید جابجایی کوی فلسطین و تحویل واحد های مسکونی جدید به اهالی این منطقه انجام شود و ۸۰ درصد از ساکنان کوی فلسطین در کوی زیتون، و ۲۰ درصد در کوی زنگان جانمایی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان اظهار کرد: این دولت در تلاش است تا در راستای شعار اصلی انقلاب و تامین مسکن حرکت کند.

 

محسن افشارچی بر ضرورت رعایت عدالت در واگذاری مسکن به خانوارهای محروم و حاشیه نشین گفت: کوی فلسطین باید جابه‌جا شده و خانه‌های جدیدی تحویل ساکنین شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای بافت ناکارآمد شهری، زنجان باید تصمیم عملی گرفته شده و ساخت و سازها هرچه سریعتر در این مناطق آغاز شود، افزود: در جابجایی ساکنین کوی فلسطین باید ارزش افزوده زمین‌های این منطقه در ارائه خدمات به اهالی لحاظ شود.

 

به گفته استاندار زنجان، هرچه سریعتر باید جابجایی کوی فلسطین و تحویل واحد های مسکونی جدید به اهالی این منطقه انجام شود  80 درصد از ساکنان کوی فلسطین در کوی زیتون، و 20 درصد در کوی زنگان جانمایی شوند.

 

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان سه شهرستان داری بافت ناکارآمد شهری وجود دارد، گفت: در شهر زنجان 8 سکونت گاه غیررسمی وجود دارد و در شهرستان ابهر دو و در شهرستان قیدار نیز یک سکونت گاه غیر رسمی وجود دارد.

 

مسعود بیات منش جابه جایی کوی فلسطین را به دلیل نزدیکی به راه آهن، مجاورت با کمربندی جنوبی، محیط کارگاهی و... امر ضروری خواند و گفت: در کوی فلسطین 113 خانوار ساکن هستند؛ 60 درصد از واحدهای مسکونی کوی فلسطین 60 تا 75 متر مربع و 15 درصد از واحدهای مسکونی کوی فلسطیتن 30 تا 45 متر مربع است.

 

بیات‌منش با بیان اینکه 5 درصد از ظرفیت واحدهای مسکونی کوی زیتون را برای جانمایی ساکنیم کوی فلسطین آزاد نگه‌ داشته‌ایم، عنوان کرد: برای بازپرداخت ما به التفاوت قیمت واحد‌های مسکونی با نهاد‌های حمایتی و بانک مسکن رای زنی شده است.

 

کد خبر 1127411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha