فنی و حرفه ای با تربیت نیروهای ماهر  هر خانه را به کارگاه تولیدی تبدیل کند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با تربیت نیروهای ماهر بومی، نه تنها چرخه زندگی مردم استان متحول می شود بلکه هر خانه ای می تواند به کارگاه تولیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «رحمدل بامری» در آیین گشایش نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت خرد و ارزان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: در این برهه و ایام توفیقاتی برای تولید و اشتغال ایجاد شده و ظرفیت استان بگونه‌ای است که اگر به نیروی انسانی، سرمایه ها و امکانات بالقوه توجه شود قطعا به فعلیت رساندن آنها تحول ایجاد خواهد کرد.


 

معاون سیاسی و  اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: رویکردی که دولت و استاندار در حوزه این استان داشته و رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به آن تاکید داشتند این است که گام دوم را باید محکم‌تر از گام اول برداشته و از ظرفیت جوانان استفاده کرد.

 

وی افزود: اگر فکر، انگیزه و رویکرد جهادی برقرار باشد بسیاری از مشکلات برطرف شده و مهمترین محور در این زمینه آموزش، خلاقیت و اراده است.

 

 معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانشگاه ها باید به سمت آموزش محوری و تخصصی پیش بروند که البته تاکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر محقق شده و اگر می خواهیم در آموزش های تخصصی و ایجاد اشتغال موفق تر عمل کنیم باید با رویکرد جدی عمل شود.

 

وی بیان کرد: با فعال کردن نیروی های بومی تولیدات بسیار زیادی در استان شناسایی، گسترش و در چرخه زندگی مردم اتفاق خواهد افتاد و هرخانواده ای می تواند کارآفرین باشد زیرا هرچند کارخانجات بزرگ تاثیرگذار است اما مشاغل خرد نیز بسیار اثرگذار خواهند بود.

 

گفتنی است این  نمایشگاه معرفی فرصت‌های شغلی خرد و ارزان در هفته پژوهش به مدت ۲ روز صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ تا 30/16 دقیقه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک زاهدان  واقع در سه راه دانش برگزار می‌شود.
بازدید از این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عموم آزاد است.

کد خبر 1127445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha