حاج قاسم بی قرار مراسم ایام فاطمیه بود

حجت الاسلام هاشم پور گفت: اگر دوست داری برای امام زمانت، قاسم سلیمانی باشی، خودت را با فاطمه سلام الله علیها گره بزن؛ حاج قاسم بیقرار این روضه ها بود و خودش را از راه دور برای مراسم فاطمیه می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی اصغر هاشم پور، چهارشنبه شب(۲۴ آذر) در نخستین شب از عزاداری ایام فاطمیه در بیت الزهرا حاج قاسم، ابتدا با اشاره به قداست نام حضرت فاطمه سلام الله علیها، نامگذاری فرزندان به نام آن حضرت را یک نوع مبارزه فرهنگی و نشان فرهنگ اهل بیت دانست.

 

 


عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان در توضیح این مطلب و اثر اسم بر انسان اظهار کرد: شهیده زینب کمالی از شهدای اصفهان که در کوچه پس کوچه های شاهین شهر به شهادت رسید نام او میترا بود که در یک افطاری در میان دوستانش نام خود را تغییر داد و کتاب "راز درخت کاج" درباره او است.

 

 


حجت الاسلام هاشم پور ادامه داد: او زندگی خارق العاده ای داشته و در حالیکه دو برادرش در دفاع مقدس در خط مقدم جبهه و دو خواهرش در بیمارستان صحرایی بودند اما فقط او شهید شد.

 

 


وی اسم را دارای کارکرد عمیق در عالم و نشاندهنده نظام حاکم بر افکار دانست و تصریح کرد: درباره اهل بیت همیشه حساب و کتاب الهی در اسامی ایشان وجود دارد و دلالت بر حقیقتی در وجود آن معصوم و یا ماموریت ایشان در عالم دارد.

 

 


سخنران نخستین شب سوگواری ایام فاطمیه گفت: در باب اسامی حضرت زهرا روایات عجیبی است که هر یک را تفسیر و تبیین می کند و هر یک باب معرفت مفصلی دارد.

 

 


حجت الاسلام هاشم پور با اشاره به اینکه از میان اسامی حضرت زهرا سلام الله علیها به "مبارکه" کمتر توجه شده، بیان کرد:  یعنی اینکه هر مدلی می شود خود را به فاطمه گره بزنید که بابرکت می شود.

 

 


وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم که تبدیل به مکتب شد و عالمی را تکان داد از همین روضه های فاطمیه می جوشد زیرا می دانست که خودش را به کجا گره بزند.

 

 


عضو شورای تعالی مساجد استان کرمان ادامه داد: حاج قاسم که گفت شرط شهید شدن، شهید بودن است، این هم در گرو فاطمی بودن ما است و ما می خواهیم در فاطمیه خود را در دریای نورانیت فاطمیه بیندازیم زیرا ابعاد مختلف زندگی در رابطه با او برکت پیدا می کند.

 

 


وی گفت: اگر دوست داری برای امام زمانت، قاسم سلیمانی باشی، خودت را با فاطمه سلام الله علیها گره بزن؛ حاج قاسم بیقرار این روضه ها بود و خودش را از راه دور برای مراسم فاطمیه می رساند.
 

کد خبر 1127451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha