سفر رئیس جمهور به یزد/ سامانه «۱۱۱»، سامانه ارتباط مردمی در سفر ریاست جمهور

فاطمی از سفر رئیس جمهور به استان یزد در روز جمعه ۲۶ آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد امشب در نشست خبری به مناسبت سفر ریاست جمهوری به استان یزد گفت: در روز جمعه شاهد سفر دولت مردمی دکتر رئیسی به استان یزد هستیم که همانند سفرهای گذشته این سفرهای استان با رویکرد جدید در دولت سیزدهم در حال انجام است.

 

وی افزود: در این سفر تلاش شده تا حرفهای مردمی، اقشار مختلف را بشوند و متناسب با اقتضائات استان تصمیم گیری کنند تا حرکت در پیشرفت و تعالی استان ها صورت گیرد.

 

استاندار یزد بیان کرد: دوازدهمین سفر هیات دولت به استان یزد اختصاص پیدا کرده است که در طول سفر برنامه ریزی هایی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: بازدیدهای کاملا سرزده بخشی از این سفر است که بر اساس بررسی های نهاد ریاست جمهوری صورت می گیرد و بخشی از آن نیز دیدار با اقشار مختلف جامعه است که در آن قشرهای مختلف با توجه به محدودیت های کرونایی صورت می گیرد و حدود 250 تا 300 نفر از اقشار در آن حضور پیدا می کنند و صداهای مختلفی شنیده می شود.

 

فاطمی گفت: در این نشست تلاش بر این بوده است که بدون نگاه سیاسی صورت پذیرد و اقشار مختلف، نخبگان و برگزیدگان دعوت شوند و صحبت های خود را مطرح کنند.

 

استاندار یزد افزود: بخش سوم سفر شورای اداری است که نمایندگان محلس، نماینده ولی فقیه، استاندار مسائل و اولویت ها، دغدغه ها و پیشنهادات استان را مطرح می کنند و نمایندگان دولت  نیز در این نشست گزارشی از سفرهای شهرستانی خود را ارائه می کنند و در نهایت رئیس جمهور مصوباتی که از قبل برنامه ریزی های کارشناسی آن را انجام داده اند جمع بندی و ارائه می کنند.

 

وی افزود: متعاقب نشست شورای اداری نشست مطبوعاتی برگزار می شود و رئیس جمهور دستاوردها و مصوبات سفر را به نظر مردم می رسانند.

 

استاندار یزد بیان کرد: برای شهرستان ها برنامه ریزی شده که شورای اداری در هر شهرستان با حضور وزرا صورت گیرد و وزرا با ادای احترام به مقام شهدا، شورای اداری، بازدید و میز خدمت را در شهرستان ها خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: ما در این سفر سامانه ای را با عنوان « 111» طراحی کرده ایم که عموم مردم می توانند حرف خود را دقیق منتقل کنند و پیامک وصول نیز دریافت می شود و در فرایند پیگیری قرار می گیرد که این راحت ترین و سریع الوصول ترین راه برای ارتباط با نهاد ریاست جمهوری و پیگیری مشکلات است.

 

فاطمی گفت: در حدود 29 دستگاه معاونین وزرا حضور خواهند داشت که مشکلات مردمی را از طریق دستگاه ها پیگیری می کنند.

 

استاندار یزد افزود: وزرایی که به شهرستان ها سفر می کنند شهرستان یزدو اشکذر  وزیر گردشگری، شهرستان ابرکوه و مهریز وزیر جهاد کشاورزی، شهرستان خاتم و مروست وزیر بهداشت و معاون راه و شهرسازی، شهرستان بافق و بهاباد وزیر اقتصاد و معاون امور معدنی وزیر صنعت، شهرستان میبد وزیر راه و شهرسازی، شهرستان تفت وزیر نیرو، وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت ملی گاز در شهرستان اردکان حضور خواهند داشت.

 

وی افزود: حدود دوماه پروژه ها در تمامی شهرستان ها احصا شده است و بر اساس برنامه ریزی ها در این سفر قطعی و نهایی می شود.

 

استاندار یزد بیان کرد: بنای دولت بر عدم معرفی پروژه نیمه تمام است که در این سفر پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت و دارای ردیف بودجه و بهره برداری تا سال 1402 به عنوان ویژگی های اصلی پروژه های مورد تایید جهت اقدام در این سفر بوده است.

 

وی ادامه داد: پروژه های مربوط به آب به عنوان پروژه های اولویت دار در استان بوده است.

 

فاطمی گفت: در طول چهار سال  شاهد سفر سالانه رئیس جمهور به استان خواهیم بود و پروژه ها نیز پیگیری های لازم را خواهند داشت.

 

استاندار یزد افزود: در رابطه با مساله آب تا الان 6 جلسه با حضور معاون اول رئیس جهمور، وزیر نیرو، جهاد ،محیط زیست، سمت و چهار استاندار انجام شده است و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با محوریت احیای حوزه طراحی و تدوین شد که برای کوتاه مدت برای تامین آب شرب پایدار استان یزد حدود 1300 میلیارد تومان پروژه پیشنهاد شده است .

 

 

 

کد خبر 1127454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha