مسابقات قرآن نیروهای مسلح اتفاق مبارکی پس از انقلاب اسلامی است/ انس نیروهای مسلح با قرآن موجب اقدام بدون ترس  است

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه انس با قران در نیروهای مسلح موجب تصمیم و اقدام بدون ترس و واهمه است گفت: رزمندگان در دفاع مقدس عامل به قرآن بودند و این رمز موفقیت ما در دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی  رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح  در گفتگو با خبرگزاری شبستان در  مورد جایگاه قرآن در افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح گفت: مسابقات قرآن اتفاق مبارکی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در نیروهای مسلح افتاده است، کم و بیش در ارتش های مسلمان دنیا مسابقات قرآن برگزار می شده است اما در جمهوری اسلامی این رویداد اتفاق جدیدی بوده که نشاندهنده ابتکار سازمان های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و نمایندگی ولی فقیه بود که در سطوح مختلف خانواده ها، کارکنان، سربازان و فرزندان در حال اجرا و برگزاری است.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح افزود:  یکی از سرمایه های مهم نیروهای  مسلح ایمان، اعتقادات دینی و پای بندی به ارزشهای بالای انسانی، دینی و قرآنی است که دوران دفاع مقدس کاملا لمس کردیم و هرجا انس با قرآن و سیره و روش اهل بیت ( ع) تقویت شده بود ما در عملیات های مختلف و مناسبت های گوناگون موفقیت چشم گیری را در صحنه های عملیاتی کسب کردیم.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به شکل گیری نیروهای مسلح قرآنی اظهار کرد: شکل گیری نیروهای مسلح قرآنی بیش از ۵۰ درصد روند اقدمات این نیروها را مطلوبتر می کند کسی که اعتقاد به قرآن و رمز و رموز قرآن آگاه باشد، آیاتی که اشاره می کند یک نفر شمادر برابر ۱۰ نفر، و ۱۰ نفر شما ۱۰۰ نفر را پاسخگو است و این نشاندهنده تقویت روحیه و اعتماد به نفس مسلمانان است.

وی با اشاره به ایه ان تنصرالله ینصروکم و یثبت اقدامکم تصریح کرد: خداوند در قرآن میفرماید اگر خدا و دین خدا را یاری کردید ما نیز شما را یاری می کنیم و در ایه « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.»
این ایات نشان می دهد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح قرآنی هستند.

وی با اشاره به انس و همنشینی با قرآن ادامه داد: این انس با قرآن موجب می شود تا نیروها در روز تصمیم گیری و عملیات ، اقدام انها به موقع و بدون ترس و واهمه باشد. ما در دفاع مقدس بارها این آیات را به چشم دیدیم که اگر دین خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری می کند و بارها « وَجَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ و (راه خیر را) از پیش و پس بر آنها سد کردیم و بر چشم (هوش) شان هم پرده افکندیم پس هیچ (راه حق) نمی‌بینند.» و این اعتقاد راسخ در رزمندگان ما وجود داشت و ما می دیدیم بارها دشمن از کنار رزمندگان ما عبور می کرد و آنها را نمی دیدند.


رئیس اداره  عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاثیر خانواده قرآنی در نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح بر اساس ماموریت های مختلف ممکن است گاهی دور از خانه و خانواده باشند وقتی خانواده و فرزندان  قرآنی باشند در ماموریت ها کمک چشم گیری به همسران خواهند بود و الحمدالله این شکل از خانواده های نیروهای مسلح را شاهدیم.

وی ادامه داد: امروز خانواده ها در حفظ، قراعت و تفسیر قرآن خانواده های نیروهای مسلح ید طولانی دارند و اساسا کار نیروهای مسلح اقدامی قرآنی است.

وی گفت: رزمندگان در دفاع مقدس عامل به قرآن بودند و چه بسا کشورهایی که قرآن می خوانند اما عامل به قرآن نیستند و وقتی کشور مظلوم دیگری مورد تهاجم قرار می گیرد سکوت می کنند.

حجت الاسلام گواهی خاطر نشان کرد: دشمن می داند تا زمانی که مسلمانان عامل به قران باشند رنگ بدبختی را نمی بینند و تلاش می کند یا قران را از انها بگیرد و یا قرآن را با تحریف تهی از محتوا کند اما الحمدالله در نیروهای مسلح قران  و محتوای آن امروز در متن کار نیروهای مسلح و خانواده های انها وجود دارد انشاءالله به برکت قران در عرصه های مختلف جنگ سخت و نرم این کتاب آسمانی کمک کننده همه ما  قرار بگیرد.

وی یاداور شد: قران بصیرت، آشنایی ، آگاهی به انسان می دهد و توجه به اطاعت از ولی فقیه و رهبران دینی را در ایه « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا اطاعت کنید و از رسول و اولی‌الامری که از شماست اطاعت کنید» تاکید می کند.


حجت الاسلام گواهی اظهار کرد: نیروهای مسلح با نگاه به این ایات قران با اطاعت از رهبر انقلاب که مرجعیت دینی است را سرلوحه امور خود قرار می دهند و در حفظ قرآن و اهداف دینی و انقلابی بیشتر توجه و تلاش می کنند و تمام توان خود را برای جامع عمل پوشاندن به منویات رهبر انقلاب بکار می برند.

کد خبر 1127545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha