عابرین پیاده بالای ۶۰ سال بیشترین تصادفات فوتی گیلان را دارند

طالبی نبود دوربین ثبت تخلف در جاده های گیلان را از چالش های ترافیکی گیلان برشمرد و گفت: عابرین پیاده بالای ۶۰ سال بیشترین تصادفات فوتی استان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « امیر طالبی» امروز ( پنج شنبه، ۲۵ آذر ) در نخستین همایش ملی پژوهشی حمل و نقل و ترافیک رشت در سالن ناجا گیلان اظهار کرد: معضل ترافیک در گیلان همچنان ادامه دارد و حل آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.‌

 

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه تمام مطالب حوزه ترافیک آماده است گفت: نیروی انتظامی تحقیقات کاملی در این زمینه دارد و اگر دستگاهی نیاز داشته باشد در اختیار قرار خواهیم داد.‌

 

طالبی به تصادفات جاده‌ای گیلان اشاره و اذعان کرد: عابرین پیاده بالای ۶۰ سال بیشترین تصادفات فوتی استان را به خود اختصاص داده اند و متاسفانه شاهد مرگ و میز بالایی در این گروه سنی هستیم.

 

وی دوربین‌‌های ثبت تخلف را مهمترین عامل در کاهش تصادفات و جلوگیری از تصادفات منجر به فوت در استان دانست و با اشاره به بهره‌گیری از دو دوربین ثبت تخلف در رشت، تصریح کرد: شهرهای گیلان با چالش نبود دوربین های ثبت تخلف مواجه هستند و باید تعداد این دوربین‌ها افزایش یابد.

 

رئیس پلیس راهور گیلان افزود: چالش اساسی فعلی شهرهای استان گیلان نداشتن فضای پارک برای خودروها است، مجتمع‌های پزشکی احداث شده در رشت فضای پارک ندارند.

 

طالبی با اشاره به نبود پارکینگ طبقاتی در هسته مرکزی شهر رشت، خاطر نشان کرد: از مقالات ارسال شده در این همایش برای حل حداقل یکی از چالش‌های ترافیکی و رسیدن به نتیجه قابل قبول استفاده شود.

 

گفتنی است، در پایان این همایش ۱۸ طرح جهت کاهش معضل ترافیکی در گیلان ارائه شد.

کد خبر 1127613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha