قضات باید عادل و عالم باشند/ استان گلستان در صلح و سازش رتبه خوبی دارد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اگر بخواهیم به عقل حکم کنیم شرایطی دارد، گفت: برای حکم کردن باید  قاضی عادل و عالم باشد و سعه صدر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» امروز(پنجشنبه ٢۵ آذر) در نشست با اقشار مختلف مردم گلستان گفت:آنچه که برای رسیدن به کمال و سعادت بوده خداوند در فرد و طبیعت قرار داده است.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: کرامتی که خداوند به انسان داده به هیچ موجودی نداده و اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم فردا مدیون هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر توکل به خدا کردیم و در مسیر خواسته خدا حرکت کردیم، اگر نملزمان را با توجه خواندیم و پایدار بودیم ما را مشمول رضوان خودش قرار می دهد و اجر غیر ممنوع و بهشت جاویدان می دهد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: هر کجا اطاعت از خدا کردیم، اجازه ندادیم شکاف ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه اقوام و طوایف و مذاهب مختلف زیبا کنار هم زندگی می کنند، تاکید کرد: باید در  استان گلستان تلاش کنیم به معنای واقعی گلستان شود.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: استان گلستان، با دارا بودن مواهب خدادادی، تنوع آب و خاک، جنگل، کوه، ساحل، مرز خاکی و آبی و مردم در تلاش از لحاظ مادی ضعیف است، استان باید به گونه ای شود که متوازن با همه آنها پیش برود و به تناسب خودش آن توازن را داشته باشد.
 

وی افزود: استان گلستان دارای سابقه کهن است و می تواند فرصتی برای همه جاذبه های گردشگری باشد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: بسیاری از اهل تحقیق امروز دنبال تاریخ هستند و گرگان و استان گلستان این ظرفیت را دارد.

 

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه در گلستان، افزود: یکی از مسائل مهم این است که ما به انصاف و عدالت قضاوت کنیم و یکی از نتایج آن هم باید رضایتمندی طرف باشد.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر بخواهیم به عقل حکم کنیم شرایطی دارد، گفت: برای حکم کردن باید  قاضی عادل و عالم باشد و سعه صدر داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ما در کشور ١۵ میلیون پرونده وارده نداریم بلکه پرونده در گردش این تعداد یا بیشتر خواهد بود، ١۵ میلیون رسیدگی است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: استان گلستان یکی از استان هایی است که در صلح و سازش رتبه خوبی دارد. 

 

وی از همگان خواست تا در محله، مسجد، اداره و صحرا و غیره خودشان منادی صلح شوند، امر به معروف داشته باشند.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر به هر دلیلی اختلافی رخ داد و باز صالحین و مصلحین متدینین، صاحب نفوذها و صلح و سازش ایجاد کنند، افزود: با این کار اول کار قوه قضائیه کم می شود و خیر و برکت صلح شامل حالشان خواهد شد.

 

وی، اطاله دادرسی را خیلی مهم خواند و گفت:  ناهنجاری هایی پیدا می شود، دولت هم همتشان بر حل این مسائل است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: مسئله آب هم مسئله سختی است، شاید باران خداوند بر ما نازل شود، این به معنای کاری نکردن نیست.

 

وی تاکید کرد: در مصرف آب خودمان را موظف کنیم و  مصرف آب مان در همه بخش ها مدیریت کنیم.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: دولت به جد دنبال حل مشکل آب است و همه باید برای رفع آن دست به دست هم دهیم.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: مسائل و مشکلات هر استان با دیگر استان متفاوت است و برای رفع آن نیز یک کارگروهی با حضور مسئولان برای رفع آن تشکیل شود.

 

کد خبر 1127618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha