افزایش میزان تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

علیزاده گفت: طی هشت ماه سال جاری آمار تصادفات جاده‌ای در این استان نگران کننده بوده و ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اورجعلی علیزاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل ترتیب یافت، اظهار داشت: ۱۴ هزار کیلومتر طول شبکه راه های استان است که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت شده و چهار هزار کیلومتر مربوط به راه های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ایمن سازی، خط کشی، تعمیر و مرمت پل ها و تابلوها، حفظ و حراست از حریم راه ها و اجرای عملیات راهداری زمستانی از جمله فعالیت های حوزه راهداری و نگهداری شبکه راه های استان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال در تصادفات جاده ای در وضعیت مناسبی قرار نداریم.

وی ادامه داد: آمار تصادفات جاده ای در آذربایجان شرقی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد کاهش یافته بود و این استان از نظر کاهش آمار تصادفات در رتبه ششم کشوری قرار داشت.

علیزاده ادامه داد: بر اساس آمار کارشناسان و محققان حوزه ترافیک و جاده، ۱۵ درصد جاده، ۱۵ درصد وسیله نقلیه و ۷۰ درصد عامل انسانی در بروز تصادفات جاده ای نقش دارند. به عبارت دیگر ۸۵ درصد از علل تصادفات جاده ای استان مربوط به داشتن سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی و انحراف به چپ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برای کاهش آمار تصادفات، به منظور هوشمند سازی و مدیریت ترافیک در جاده های استان، ۸۸ دستگاه دوربین ترددشمار آنلاین و ۱۰۰ سامانه کنترل سرعت در جاده های مختلف نصب شده که از این تعداد ۵۹ سامانه در سال های گذشته و ۴۱ سامانه کنترل سرعت در سال جاری نصب و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ دستگاه کنترل سرعت سیار نیز در اختیار پاسگاه های پلیس راه استان قرار دارد، افزود: در هشت ماه سال جاری ۱۸۰ میلیون تردد جاده ای در سطح جاده های مختلف استان از سوی دستگاه های ترددشمار آنلاین ثبت شده که این تعداد در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تردد جاده ای بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۴۱ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان به مسافران و رانندگان خدمات ارایه می کنند و ۳۴ مجتمع جدید نیز در حال ساخت است و پنج مرکز معاینه فنی نیز در جاده ها به ناوگان عمومی خدمات می دهند.

علیزاده، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سال جاری ۱۵۵ کیلومتر از راه های استان آسفالت و بیش از چهار هزار کیلومتر خط کشی شده است، افزود: ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راه های روستایی استان است که ۲ هزار ۷۵۴ سکنه روستاها از این شبکه استفاده می کنند و از این میزان ۶ هزار کیلومتر آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۷۶۷ پروژه در حوزه توسعه، بهسازی و آسفالت راه های روستایی در استان تعریف شده که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن ها اعتبار پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که  در سال جاری ۱۴ میلیون تن بار در سطح استان جابجا شده است، اظهار داشت: از این میزان حدود ۸۰۰ هزار تن مربوط به کالاهای اساسی و نهاده های دامی بوده که با ۳۸ هزار ۴۵۰ دستگاه کامیون از بنادر جنوبی کشور به استان حمل شده است..

علیزاده افزود: هم اکنون ۲۸۵ شرکت حمل و نقل و ۹ انجمن با بیش از ۴۵ هزار راننده دارای مجوز در استان فعالیت دارند و حمل و نقل بار و کالا از طریق ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون و هفت هزار دستگاه وانت بار از این استان به سایر نقاط کشور انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز ۱۲۰ شرکت با ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در سطح استان فعالیت می کنند که تا کنون ۲ میلیون و ۲۰۷ مسافر در داخل و خارج استان جابجا شده اند.

کد خبر 1127679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha