رونمایی از مجموعه ۱۸ جلدی آثار فاجعه منا در قم

مجموعه ۱۸ جلدی آثار فاجعه منا با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران از سوی پژوهشکده حج و زیارت در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت امروز(پنجشنبه ۲۵آذر) در مراسم رونمایی از مجموعه ۱۸ جلدی آثار فاجعه منا گفت: این مجموعه اثر در نسخه چاپی و دیجیتال که در مدت ۲ سال تهیه تدوین شده است در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار گرفته است و شامل روز شمار واقعه منا، روایت شاهدان عینی، زندگی نامه شهدا، یاد داشت‌ها. تحلیل‌های گزارش رسانه‌ها، بازتاب فاجعه منا در رسانه‌های خارجی، اشعار و دلنوشته‌ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: این اثر با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای فاجعه منا، و ماندگاری این رویدد در تاریخ است که می‌تواند محتوایی قابل توجه در دسترس پژوهشگران، هنرمندان، و تحلیل گران جهت خلق اثر هنری ورسانه‌ای و روایت گری صحیح از این رویداد باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین مجموعه آثار ۱۸ جلدی در خصوص فاجعه منا گفت: این مجموعه با هدف ماندگاری و روایت صحیح تاریخی و جلوگیری از تحریف تاریخ در خصوص فاجعه منا به رشته تحریر در آمده است.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این مراسم با اشاره به اهمیت روایت و نگارش و قلم اندیشمندان و محققان در طول تاریخ گفت گفت: بر اساس گفته‌ها و تعالیم دینی پایداری دین و حکومت و ملک با قلم پژوهشگران میسر می‌شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در پژوهشکده حج و زیارت تحقیق و پژوهش‌های موثر و سودمندی در این سال‌ها انجام گرفته است افزود: تهیه و تدوین آثار متناسب با نیاز زائران و پژوهشگران در مورد زائران و واقعه منا را ارزشمند و برجسته عنوان کرد.

 

وی تهیه و نگارش این اثر ۱۸ جلدی را سند معتبری دانست که باید به تمام دنیا اعلام شود.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این حرکت علمی که آغاز شده و پیگیری حقوقی آن در مجامع بین المللی آغاز شده و باید این راه پیگیری شده و ادامه یابد.

 

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز در این مراسم پیگیری حقوقی این فاجعه در مجامع بین المللی را ضروری دانست و افزود: در مورد تمام ترور‌ها و فجایع، ما باید در زمینه حقوقی جامعه بین المللی را درگیر کنیم تا با توجه به تعدد فجایعی که درباره ملت ما رخ می‌دهد پیگیری شود تا به مردم ایران احساس بی پناهی دست ندهد.

 

قاضی زاده هاشمی استفاده از ظرفیت بین المللی حوزه های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه، حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: در این زمینه می‌توان روایت‌های غیر ایرانی هم ضبط و ثبت شود و تا مقیاس و گستره حقیقت روشن تر شود که در آن صورت اثر گذاری آن افزایش می‌یابد.

 

 معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیان اینکه در طول تاریخ در جنگ روایت‌ها همیشه در جریان بوده است افزود: وقتی زمان بر رویدادی می‌گذرد لازم است تا روایت حقیقی با قدرت انجام شود تا اثر گذار باشد.

 

 وی رفتار‌های رژیم عربستان سعودی را بر اساس مکتب فکری آنان دانست و افزود: تمام فجایع و اتفاقاتی که در سوریه، عراق، افغانستان و لبنان رخ می‌دهد نشان از این دارد که آنان ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند و جان انسان‌ها در مکتب فکری وهابیت فاقد ارزش است.

کد خبر 1127694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha