سردیس سردار شهید سلیمانی رونمایی شد

در دومین سالگرد سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کاروان روایت حبیب با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان از سردیس سردار دلها در این شهر رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی امروز (پنج شنبه ۲۵ آذر) با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، معاون عمرانی فرماندار ویژه، جانشین فرمانده سپاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان، فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر، دیگر مسئولان منطقه ای و همچنین مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان در دومین سالگرد شهادت سیدالشهدا مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، سردیس این شهید والا مقام در منطقه پارک معلم مقابل کلیسای ارامنه رونمایی شد.

 

در این آئین «حسین حمیدپور» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خوشبختانه امروز به همت همه دست اندر کاران امر، آئین رونمایی از سردیس سیدالشهدا مقاومت در شهرستان آبادان برگزار شد.

 

مدیر سامانه شهری آبادان افزود: شهرداری آبادان در کنار سایر ارگان های متولی در این حرکت حضور داشت تا نشان دهیم ما آبادانی ها به نظام، انقلاب و اسلام وفادار هستیم.

 

وی با بیان اینکه آبادانی ها در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که پایبند نظام جمهوری اسلامی هستند تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی مردم آبادان با جان و دل ایستادگی و از این خاک دفاع کردند تا ایران اسلامی پاینده باشد و زنده بماند.

 

حمیدپور در بخش دیگر از سخنان خود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را یک نماد برای عزت و اقتدار ملت ایران برشمرد و ابراز کرد: به همین دلیل ما باید همواره قدردان عزیزانی باشیم که از جان خود گذشتند و این انقلاب و نظام همچنان با اقتدار رو به جلو حرکت کند.

 

وی با اشاره به اینکه صلابتی که در چهره سردار سلیمانی وجود دارد گویای همه وجه‌ های شخصیت این شهید بوده است تاکید کرد: مکتب حاج قاسم برای تمام ابعاد زندگی بشر حرف برای گفتن دارد و خود حاج قاسم هرچه داشت از تاسی به سیره ائمه بود و در رویه‌ ای هم که طی کرد از ابتدا تا انتهای آن از احکام دین و قرآن تبعیت می‌ کرد.

 

شهردار آبادان به مکان جانمایی سردیس سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: در این مکان سردیس چندین سردار شهید نیز نصب شده که با نصب سردیس سردار سلیمانی این محل به عنوان گذرگاه مهم فرهنگی، مقدس و پر برکت تبدیل شده است.

 

وی از برگزاری آئین های تقدیر و تجلیل از سرداران شهید در محل نصب سردیس شهید سلیمانی در آبادان خبر داد و اذعان کرد: آبادان نخستین شهر استان خوزستان است که این رویداد مهم در آن صورت می گیرد، امیدواریم به برکت حضور سردار سلیمانی و سردیس این شهید والا مقام و سایر شهدا در این منطقه شاهد آبادی آبادان شویم.

 

حمیدپور آبادان را خاستگاه فرهنگ و شهادت در دوران دفاع مقدس و پس از این دوران دانست و بیان کرد: امروز همگان در کنار یکدیگر گرد هم آمدند تا آئینی در خور شان سردار دلها برگزار شود.

 

وی با اشاره به حضور سردار شهید سلیمانی در ایام دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر به جهت کمک در دفاع از وطن اضافه کرد: سردار قاسم سلیمانی در سیل ۹۸ که استان خوزستان از جمله آبادان را در برگرفت با حضور در منطقه و برنامه ریزی و تجهیز برخی امکانات مورد نیاز در جلوگیری از ورود سیل به شهر نقش موثری ایفا کرد.

 

در ادامه نیز «امیر دریادار سید مرتضی درخوران» با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نه تنها امنیت ایران بلکه امنیت جهان را حفظ کرد گفت: آمریکا با به شهادت رسان حبیب دلها سردار حاج قاسم سلیمانی فکر می‌کرد محور مقاومت را شکسته است اما نمی‌دانست با این کار خود، شعله مقاومت را در دل آزادگان جهان شعله ور می کند.

 

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر نصب سردیس و تندیس سرداران شهید در سطح شهر را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما باید قدردان همه رشادت های رزمندگان در راستای نهادینه کردن امنیت پایدار در کشور باشیم و نصب تندیس ها و سردیس های این چنینی در سطح شهر برای جلوگیری از فراموش شدن نام این عزیزان یکی از نیازهای ضروری است.

 

همچنین «شهریار قلی گشتی» نیز در این آئین اظهار کرد: در نظر داریم محل نصب سردیس سردار شهید سلیمانی را به پاتوق فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی تبدیل کنیم تا در مقابل دیدگان مردم شریف آبادان باشد.

 

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان عنوان کرد: خوشبختانه هم شهردار و هم منطقه آزاد اروند قول مساعد را دادند که فوری به وضعیت این محل رسیدگی و فضای مناسبی را برای مردم این شهر فراهم کنند.

 

وی یاد آور شد: ما نیز تمام تلاشمان را می کنیم تا با رونمایی از این سردیس اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در این منطقه ایجاد شود.

 

کد خبر 1127727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha