مرحوم آیت الله «حائری شیرازی» دارای قدرت تمثیل بالایی بود

حجت‌ الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: مرحوم آیت الله «حائری شیرازی» از قدرت تمثیل بسیار بالایی برخوردار بود و با هر مثلی یک شبهه را حل می کرد که در کمتر عالمی دیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌ الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی»، امروز (پنج شنبه 25 آذر) در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله «صدرالدین» و حضرت آیت الله «محی الدین حائری شیرازی» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد بزرگان یک ارزش است اما برای علما صرفا برگزاری مراسم عزاداری کافی نیست.

استاد مفسر و معلم قرآن کریم افزود: باید در کنار بزرگداشت و برگزاری مراسم رحلت علما، برای تربیت جایگزین های مناسب آنان نیز تلاش و برنامه ریزی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: یکی از اقدامات موثر در این خصوص، حمایت از طلبه یا دانشجویانی است که استعداد ادامه تحصیل دارند اما از امکانات مالی لازم برخوردار نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به وجود علمای بزرگ در شیراز عنوان کرد: سومین حرم اهل بیت (ع) دارای علمای بزرگی همچون آیت الله محلاتی، آیت الله دستغیب، آیت الله ربانی، آیت الله حدائق و آیت الله ایمانی بوده است که در کنار برگزاری مراسم بزرگداشت این علما باید جلسات متعدد قرائت و تفسیر قرآن نیز برگزار شود و منش و علم این علما نیز  مورد تشریح قرار بگیرد.

وی با اشاره به ویژگی های مرحوم آیت الله «حائری شیرازی» بیان کرد: این عالم گرانقدر از قدرت تمثیل بسیار بالایی برخوردار بود و با هر مثلی یک شبهه را حل می کرد که در کمتر عالمی دیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: همه ما باید تفسیر قرآن و معرفی کتب اهل علم را وظیفه خود بدانیم و برای معرفی قرآن کریم به همگان تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: معرفی مطلوب علمایی که در نقاط مختلف زندگی می کنند نیز حائز اهمیت است و استان فارس مهد علمای مختلف دینی بود و باید مردم فارس باید تلاش کنند با حمایت ‌های مختلف، جایگزین مناسبی برای این افراد پیدا شود و دنیا از علم آنها بهره گیری کند.

خاطر نشان می شود، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله «صدرالدین» و حضرت آیت الله «محی الدین حائری شیرازی» با مداحی و قراىت دعای کمیل توسط حاج «صادق آهنگران»، مداح اهل بیت (ع) و یادگار هشت سال جنگ تحمیلی همراه بود و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام آیت الله «حائری شیرازی» نیز در این مراسم قرائت شد.

کد خبر 1127775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha