کانون های مساجد بستر مناسب برای اوقات فراغت هستند

ابوترابی با اشاره به گستردگی و کارکردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: این مراکز بستر مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت و ارائه خدمات فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «ابوالفضل ابوترابی«، در نشست با از جمعی از مدیران مسئول شبکه مرکزی تیران و کرون در محل کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) اظهارداشت: هم افزایی بین امکانات فرهنگی و ورزشی در مساجد علاوه بر استفاده بهینه از امکانات به جذب مسجد هم کمک می کند.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی افزود: این مراکز بستر مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت و ارائه خدمات فرهنگی هستند و حمایت مسئولان محلی مثل شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیاز دارد.

 

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس حامی کانون های مساجد هستند و آمادگی حمایت و پیگیری مطالبات این مراکز را داریم و در سطح شهرستان نیز برای جلب مشارکت و نظر مسئولان استانی و محلی تلاش خواهیم کرد.

ابوترابی به سهم فعالیت های این مراکز در روستاها اشاره کرد و اذعان داشت: نبود امکانات در روستاها با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد نقش خواهد داشت.

 

وی به حفظ بافت قدیمی مساجد را نیز ضروری خواند و گفت: این موضوع یادگاری از گذشتگان و یاد ذکر و دعای آنان و نماز و روضه ها است که برکت محله خواهد شد.

 

*ضرورت تقویت تشکل های مردمی

 

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری از تشکل های مردم نهاد هستند، تصریح کرد: تقویت تشکل های مردمی بازده خوبی برای جامعه دارد.

وی ادامه داد: خیریه ها و تشکل های مردم نهاد نقش مهمی در پیشرفت کار با کاهش هزینه ها دارند و بزرگ شدن بدنه دولتی آسیب ساز است.

ابوترابی یادآورشد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد با اعتبارات محدودی برای حمایت از کانون ها روبروست باید شرایط بهتری در این خصوص ایجاد شود.

 

کد خبر 1127791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha