دنیای استکبار به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: برادران شیعه و سنی باید بدانند که دنیای استکبار به دنبال ایجاد تفرقه بین صفوف آنها است و قصد دارند با توهین به مقدسات یکدیگر شیعه و سنی را به جان هم بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ آذر ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به مذاکرات، گفت: ایران در شرایطی بار دیگر به مذاکره بازگشته که در مذاکره قبلی ۲ سند از سوی وزارت خارجه کشور به عنوان پایه توافق های آینده در اختیار دیگر کشورها قرار گرفت اما متاسفانه کشورهای اروپایی از این ۲ طرح استقبال نکردند.

امام جمعه کهنوج افزود: آنها گفته اند که ایران زیاده خواه است و از سوی دیگر آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که باید تبعات شیطنت های خود و متحدانش در نوع رفتارشان با ایران را برعهده بگیرد و همواره بر حق رژیم صهیونیستی در حمله و یا ایجاد خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای تاکید دارد.

وی بیان کرد: آمریکایی ها مدام در حال تهدید ما هستند با وجود این که می دانند با این تهدیدات نمی‌توانند آبی را گرم کنند اما با جوسازی، وارونه جلوه دادن مسائل و راه‌اندازی جنگ روایت ها همواره به دنبال تصویر سازی غلط از مسائل در اذهان مردم ایران هستند.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: آنها به دنبال این هستند که اساسی ترین مولفه جمهوری اسلامی که مقاومت است را طوری در ذهن مردم ایران جلوه دهند که مردم را از این فکر منصرف و دور کنند.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: آمریکایی ها با ساخت مستند و فیلم های گوناگون و پخش آنها از رسانه های فارسی زبان خود می گویند که مقاومت فایده ندارد و همه باید در نظام جهانی مدنظر آمریکا هضم شوند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت ایران در ۴۰ سال گذشته همواره با پشت سرگذاشتن حوادث گوناگون، به پختگی کامل رسیده و دست شیطان بزرگ و ایادی آن را خوب خوانده است.

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: ملت ایران رهبری دارد که به طور دقیق نقشه های دنیای استکباری را می خواند و با اقتدار هر چه تمام نقشه های شوم آنها را نقش بر آب می‌کند.

امام جمعه کهنوج یادآور شد: در روزهای اخیر سخنانی نسنجیده و اهانت آمیز نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) توسط یکی از خود فروختگان، ساده لوحان و مزدوران سنی آمریکایی ایراد شد.

وی اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) و وجه مشترک و محور وحدت امت اسلامی و مورد احترام همه مذاهب و اقوام در ایران و جهان اسلام است.

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: مواضع به هنگام و قابل تحسین علمای اهل سنت در محکومیت این هتاکی نشان داد که حساب اکثریت برادران، خواهران و علمای اهل سنت از معدود افراد مغرض و هتاک جدا است.

خطیب جمعه کهنوج اضافه کرد: گوهر بی بدیل وحدت امت اسلامی باید همچنان پاس داشته شود و اگر گاهی اختلاف نظری شکل می گیرد باید از مسیر منطقی پاسخ داده شود.

وی عنوان کرد: برادران شیعه و سنی باید بدانند که دنیای استکبار به دنبال ایجاد تفرقه بین صفوف آنها است و قصد دارند با توهین به مقدسات یکدیگر شیعه و سنی را به جان هم بیندازند.

حجت الاسلام نجنو ضمن محکوم کردن این گونه هتاکی ها، تصریح کرد: قطعا دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اقدامات قانونی را انجام خواهند داد.

امام جمعه کهنوج با اشاره به ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل رانندگان و آغاز هفته حمل و نقل رانندگان، ابراز کرد: این روز یادآور لبیک تاریخی رانندگان جاده‌ای به معمار کبیر انقلاب است که برای کسب عزت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران، آن حماسه را خلق کرده و این روز را در تقویم به نام خودشان ثبت کردند.

وی با تاکید بر این که حس انقلابی و خدمت رسانی باید ادامه یابد، گفت: همان طوری که  رانندگان و امور حمل و نقل این کشور در آن روزهای سخت به کمک مردم شتافتند امیدواریم این گونه کمک های انقلابی همیشه و مخصوصا در ایامی که محصولات جالیزی جنوب کرمان به دست می‌آید، شامل مردم جنوب شود تا عده ای با بی رحمی تمام، مانع انتقال محصولات کشاورزی این منطقه به شهرهای مختلف نشوند.

کد خبر 1127814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha