وحدت حوزه و دانشگاه از اصلی‌ترین راهبرد‌های نظام/در آستانه گام سوم و چهارم  دولت اسلامی هستیم

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب فرمود بزرگترین پیروزی آشتی دانشگاه و مدارس علمیه بود، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از اصلی‌ترین راهبرد‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) امروز (جمعه ۲۶ آذر) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از اصلی‌ترین راهبرد‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و هست، گفت: نظام اسلامی در حال برداشتن گام نظام سازی و جامعه پردازی و حکمرانی مبتنی بر نگاه الهی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب فرمود بزرگترین پیروزی آشتی دانشگاه و مدارس علمیه بود، گفت: همکاری و تعامل دو قشر متفکر دانشگاه و حوزه علمیه باعث تثبیت قانون اساسی و نظام شد.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به اینکه در آستانه گام سوم و چهارم تمدنی، جامعه پردازی و دولت اسلامی هستیم، گفت: مردم انتظار دارند حوزه و دانشگاه برای حل مسائل راه حل دهند. دنیای مدرن نسبت به سنتی در ابعاد مختلف از جمله حکمرانی جامعه دچار تحول شده است. امروز در ابزار حکمرانی با تحول چشمگیر مواجهیم. فضای مجازی، هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال از نمونه‌های این ابزارهاست.

 

وی با بیان اینکه بومی کردن ابزار‌های مدرن حکمرانی از مهم‌ترین عرصه‌های وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: حوزه فقط با مسائل جدید مواجه نیست، مسائل مستحدثه در بستر نظامات اجتماعی جدید معنا پیدا می‌کند که با دانشگاه و نهاد علم باید ارتباط یابد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فقه باید وارد طراحی نظامات اجتماعی و فقه حکومتی شود، گفت: رهبری فرمود دانشگاه به آزاد اندیشی نیاز دارد و و از تحجر فاصله بگیرد. پیشگام شدن حوزه علمیه در تولید مبانی وحیانی برای تحول علوم اجتماعی و باز شدن محیط دانشگاه برای آزاد اندیشی و تولید علم، می‌تواند طراحی حکمرانی ایران اسلامی را به عهده بگیرد. در واقع باید گفت که حوزه‌های علمیه به اجتهاد جدید نیاز دارند.

کد خبر 1127843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha