عبادت، سیاست و بصیرت فاطمه (س) الگویی برای تمام بشریت است

آیت الله فلاحتی عبادت، سیاست و بصیرت فاطمه (سلام الله علیها ) الگویی برای تمام بشریت است گفت: انقلاب اسلامی دانشگاه و حوزه را به هم نزدیک کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(جمعه،۲۶ آذر) در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی بزرگ اسلام اظهار کرد: سراسر عمر کوتاه حضرت فاطمه سلام الله علیها پر برکت بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان عبادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را زبانزد عام و خاص عنوان کرد و افزود: عبادت، سیاست، بصیرت و تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) می تواند برای تمام بشریت الگو باشد.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه سراسر زندگی فاطمه (سلام الله علیها) پر از عشق، محبت، بصیرت و آگاهی بود که می تواند برای همه درس باشد، تصریح کرد: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دریای بیکرانه ای است و هر کسی می تواند از بخش های زندگی این بانوی بزرگ بهره معنوی ببرد.

 

آیت الله فلاحتی به روز وحدت حوزه و دانشگاه مصادف با سالروز شهادت دکتر محمد مفتح در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که دو قشر از اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند و نقش بی بدیلی در اجتماع دارند.

 

*انقلاب اسلامی دانشگاه و حوزه را به هم نزدیک کرد

وی با تاکید بر اینکه تعامل بین حوزه و دانشگاه همواره باید باشد، بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ انقلاب اسلامی این است که دو مرکز دانشی حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد و با درک متقابل یکدیگر این دو مرکز، دشمن ضربه خورد.

 

*نیروهای آمریکایی قبل از سال نو میلادی باید عراق را ترک کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش آمریکایی ها برای حضور در عراق اشاره کرد و یادآور شد: حشدالشعبی و اهالی مقاومت در عراق اعلام کردند که نیروهای آمریکایی قبل از سال نو میلادی باید عراق را ترک کنند.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با پرستاران، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این ایام جنگ روایت ها را مطرح فرمودند زیرا تمام اندیشکده های اروپایی و آمریکایی معتقدند در روزهای تاریخ برنده میدان کسی است که بتواند روایت قالب را داشته باشد.

 

وی به متلاش شدن کانون خانواده در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: دشمنان می خواهند ملت ایران را افسرده جلوه دهند در صورتی که مردم ما طرفداران امام حسین (علیه السلام) هستند و براین اساس عزاداری های ملت ایران ریشه در تاریخ کهن دین دارد.

 

*رسانه های تصویری و نوشتاری نقش خود را در جنگ روایت ها به خوبی ایفا کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیینی را مطرح فرمودند، اظهار کرد: رسانه های تصویری و نوشتاری نباید کم کاری داشته باشند و در جنگ روایت ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

آیت الله فلاحتی به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: استان گیلان در ردیف سه استان برتر پژوهشی در کشور معرفی شده و این رتبه را به پژوهشگران استان تبریک می گویم.

 

وی با اشاره به تولید واکسن کرونا در داخل کشور، بیان کرد: از مردم ایران که از واکسن داخلی حمایت کردند قدردانی می کنم و امیدوارم مسئولان نیز این امر را به خوبی درک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت ۲۶ آذر روز راهداری، تصریح کرد: از تلاش های راهداران عزیز که در راه ها تلاش می کنند قدردانی می کنم و امیدوارم خداوند عزت دنیا و آخرت را به آنها عنایت فرماید.

 

آیت الله فلاحتی پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: یکی از حقوق امام، لزوم مودت و محبت نسبت به اهل بیت علیه السلام است.

 

وی ادامه داد: هر انسان مسلمان به ویژه شیعه از نگاه معرفت شناسی دینی وظیفه دارد نسبت به اهل بیت علیه السلام محبت بورزد و در زندگی خود آن را نشان دهد.

 

*اهل بیت (علیه السلام )حلقه ارتباط انسان با خدا هستند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان برای متعالی شدن و رسیدن به کمال نیاز به پیامبر صلی الله وآله وسلم و ائمه علیه السلام دارد، تصریح کرد: دعا ارتباط با خدا و حلقه ربط میان انسان و خداست و در این حلقه اهل بیت علیه السلام حتما باید باشند.

کد خبر 1127889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha