مقام معظم رهبری الگوی وحدت عملی در سیستان و بلوچستان بودند

امام جمعه زاهدان گفت: مقام معظم رهبری در دوران تبعید در سال ۵۶ به ایرانشهر، الگوی وحدت عملی در سیستان و بلوچستان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله مصطفی محامی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان زاهدان بیان داشت:  ولایتمداری، اتحاد و انسجام علما و مسئولین و دست اندرکاران در جهت ثبات جامعه اسلامی، یکی از راه های کسب تقوا است.

 

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های نماز جمعه به سالروز وحدت حوزه با دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: زندگی، سیره، روش و گفتار شهید مفتح و بهشتی، تجلی آشکار وحدت حوزه و دانشگاه بود.

 

محامی یادآور شد: شخصیت هایی همچون شهیدان مفتح و بهشتی الگوهای حوزه و دانشگاه برای تربیت افراد متخصص، کارآمد و خدمتگزار برای جامعه اسلامی هستند.

 

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه به 28 آذر سالروز تبعید مقام معظم رهبری در سال 56  به ایرانشهر اشاره کرد و افزود:  حضرت آیت الله خامنه ای در مدت 237 روزی که به عنوان روحانی در ایرانشهر تبعید بودند پایه گذار وحدت بین شیعه و سنی شدند.

 

امام جمعه زاهدان اعلام کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در دوران تبعید در ایرانشهر نگاه وحدت و تقریبی داشتند و با همه مردم، علما از هر قوم و مذهبی ارتباط  و تعامل داشتند و الگوی وحدت عملی بودند و اکنون ایشان در جایگاه رهبری مسئله وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب را در بُعد جهانی پی گیری می کنند.

 

محامی گفت: مقام معظم رهبری همیشه  در بیانات خود از مردم سیستان بلوچستان به عنوان مردمی غیور، وطن پرست، عاشق ایران، سلحشور برای دفاع از اسلام و ایران یاد می کنند و شاهد عنایت آقا به طرح های مهم سیستان و بلوچستان هستیم.

کد خبر 1127895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha