اشتراک های فرهنگی و دینی جهان اسلام مانع تحقق ترفندهای استکباری است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت اتحاد جهان اسلام با هدف بهره مندی از پول و رسانه گفت: اشتراک های فرهنگی و دینی جهان اسلام مانع تحقق ترفندهای استکباری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه 26 آذر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: بهانه تراشی یکی از برنامه های آمریکا و صهیونیسم در اتاق فکرشان نسبت به مذاکرات برجان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: از جمله اقدامات استکبار با ترفند بهانه تراشی، متهم کردن ایران نسبت به حق خود در خصوص انرژی هسته ای و نپذیرفتن پیشنهاد عادلانه ایران در مذاکرات است.

 

وی اظهار کرد: ایران اسلامی با قدرت در خصوص مذاکرات حاضر شده است و دشمنان باید بدانند که مکر دشمن به خودش بازمی گردد.

 

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه به ضرورت اتحاد مسلمانان جهان اسلام اشاره کرد و گفت: جهان اسلام با باور به اهمیت و پیوستگی اشتراک های فرهنگی و دینی خود به ویژه زبان دینی عربی به اتحاد رسانه و پول مشترک فکر کنند.

 

حسینی همدانی افزود: وجوه مشترک متعدد مسلمانان در جهان اسلام اعم از پیامبر(ص)، کتاب قرآن کریم، قبله نماز، مناسک حج و اعمال مذهبی و ... در مقابل ترفندهای مختلف دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی کنند.

 

وی با ضروری خواندن توجه به ایجاد اتحاد اسلامی بیان کرد: باور به اتحاد اسلامی زمینه تحول بزرگی در جهان اسلام است و در این مسیر پول واحد و مرکز رسانه ای فناوری رسانه ای بیشترین اهمیت را دارد.

 

وی ادامه داد: وحدت جهان اسلام همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، راهبردی است نه تاکتیکی. همچنین موضوع فلسطین شاخص و عامل وحدت است.

 

حسینی همدانی اظهار کرد: جهان اسلام با تمام اهتمام و باور خود به آیه واعتصموا به حبل الله جمیعا ایمان داشته باشند و اجازه ندهند اتحاد جامعه اسلامی از طرف سنی مذهب های آمریکایی و شیعیان انگلیسی از بین برود.

 

امام جمعه کرج با ضرورت هوشیاری مسلمانان و پرهیز از تفرقه بیان کرد: علمای اهل سنت با باور به اهمیت اتحاد جهان اسلام وارد صحنه شدند و از تفرقه افکنی و اتهام میان مسلمانان جلوگیری کردند که جای قدردانی دارد. 

 

به گفته وی، نباید گذاشت که وحدت جامعه اسلام برهم خورد؛ خلفای راشدین نسبت به اهل بیت(ع) عبارات قابل تأملی دارند و از خلفای اول و دوم مسلمانان نیز در خصوص اهل بیت(ع) مطالب متعددی وجود دارد که اهم آن مودت و محبت به اهل بیت(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در البرز خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ظرفیت موثری است برای آنکه جامعه را به استقلال فرهنگی و دیگر شاخص های جامعه اسلامی برساند؛ وحدت حوزه و دانشگاه زمینه تقویت جنبش نرم آفزایی و ارائه الگوی ایرانی و اسلامی با هدف انسجام ملی است. 

 

 

کد خبر 1127919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha