ملت ایران اسلامی در مذاکرات وین خواستار لغو همه تحریم‌هاست

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مذاکره کنندگان غربی حق ندارند مسأله منطقه ای و نفوذ ایران در منطقه و صنایع موشکی را با مذاکره هسته ای پیوند بزنند گفت: تنها چیزی که ملت ایران را در مذاکرات وین قانع میکند لغو همه تحریم هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، 26 آذر) در خطبه‌های ‌عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: آیات قرآن پر از مواردی است که ما را به صفت مهم تقوای الهی سفارش می‌کند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه طبق آیات نورانی قرآن کریم هیچ امری بر خداوند متعال در زمین و آسمان پنهان نمی‌ماند عنوان کرد: همه ما باید در تمام احوالات از اعمال و گفتار و رفتار خود مراقبت کنیم زیرا این معنای واقعی تقوای الهی است.
 
روحانی در پیش بودن ایام شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) را  مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همه باید بدانیم این عزاداریها و سیاه پوش کردن ها و مجالس در ایام محرم و صفر و ایام فاطمیه و تمام ایام دیگر همه اینها نماد مبارزه با ظلم و جور محسوب می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نماد مبارزه با فساد، بی عدالتی و نفاق بود و همه ما زیر این پرچم قرار داریم ابراز داشت: جامعه ما باید بر مدار توحید و عدالت و حاکمیت محمد و آل محمد(ص) اداره شود و پیام و شعار این ایام هم همین است.
 
امام جمعه شهرستان رودسر حضرت صدیقه طاهره و حضرت زینب(س) را دو شخصیت مهم جهان اسلام که بار سنگینی را در زمانی که امامشان مامور به سکوت بود بر دوش گرفتند خواند و افزود: رهبر عزیز ما در جمع پرستاران فرمودند زینب کبری(س) ماموریتش ماموریت تبیین حادثه کربلا بود و جهاد تبیین بر عهده این شخصیت گرانقدر قرار داشت.
 
روحانی بیان و تبیین واقعه غدیر را نیز ماموریت الهی حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و ابراز داشت: حضرت به زنان مهاجر و انصار می‌فرمود مگر شوهران شما در غدیر ندیدند که علی(ع) چقدر در روز غدیر توسط پیامبر اکرم و به امر پروردگار بالا رفت پس چرا همه شما سکوت کردید.
 
وی فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی همه مردم اعم از زنان و مردان خواهد و اظهار داشت: این دو شخصیت بزرگ در راه پاسداری از اسلام و دین و تبیین حقایق غدیر و کربلا حتی جانشان را هم نثار کردند اما یک لحظه از ماموریت خود دست برنداشتند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به اینکه پیام حضرت زهرا(س)  پیام تقوا و ایستادگی در برابر ظلم و جور بود گفت: دوری از فساد و بی‌عدالتی و ظلم به همنوعان و زیردستانمان از دیگر پیام‌هایی است که مورد تاکید این بانوی بزرگ اسلام قرار داشت.
 
روحانی در ادامه مناسبت روز 26 آذر ماه در تقویم کشورمان که به نام روز حمل و نقل ثبت شده است را متذکر شد و اذعان کرد: بخش عمده اقتصاد ما وابسته به حوزه حمل و نقل است و در اینجا این روز را گرامی میداریم و آرزوی توفیق و سلامتی برای تمام فعالان این عرصه داریم. 
 
وی با بیان اینکه همه فعالان عرصه حمل و نقل کشور مانند سال ۶۲ که به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند همچنان در میدان بوده و گوش به فرمان نایب امام زمان(عج) هستند گفت: بخش حمل و نقل با مشکلات عدیده ای مواجه است و مسئولان ضمن برگزاری مراسمات تجلیل باید به دغدغه های آنان هم توجه کنند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تشکر از تاکسیرانی شهرداری رودسر و ارائه خدمت آنان به نمازگزاران در روز جمعه تصریح کرد: از همه این زحمت‌کشان تشکر میکنیم و آرزو میکنیم همواره در مسیر زندگی خود در پناه پروردگار عالم قرار داشته باشند.
 
روحانی اظهار داشت: ستاد عتبات و عالیات شهرستان رودسر و خود بنده مانند ایام اربعین بنا داریم نذورات مردم را جمع آوری کنیم تا برای بازسازی حرم اهل بیت (ع) ارسال شود.
 
وی ادامه داد: امروز میتوانیم هر آنچه را که داریم حتی اگر وضع اقتصادی چنان بالایی هم نداشته باشیم از نزورات نقدی و غیر نقدی جمع آوری کرده و برای این کار حسنه اختصاص دهیم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: اخیرا یک روحانی اهل سنت سخنان نسنجیده و اهانت آمیزی را نسبت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) روا داشته که لازم میدانم در همین مورد چند نکته مهم را عرض کنم و به اطلاع برسانم.
 
روحانی با تاکید بر اینکه محبت به اهل بیت(ع) وجهه مشترک و اتحاد امت اسلامی است و نباید عده‌ای آن را منشأ اختلاف قرار دهند گفت: موضع‌گیری به هنگام و قابل تحسین علمای اهل سنت در محکومیت این هتاکی نشان داد که حساب اکثریت برادران و خواهران اهل سنت ما با عده کم و مغرض جداست.  
 
وی نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف بین برادران و خواهران ایمانی را متذکر شد و اظهار داشت: دشمن میخواهد بین طوایف مختلف اسلام اختلاف باشد اما برادران اهل سنت ما در ایران و برادران شیعه ما این اجازه را به آنان نخواهند داد. 
 
امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: ما از دستگاه های ذیربط در این نماز عبادی و سیاسی جمعه و در این ایام متعلق به حضرت زهرا (س) می‌خواهیم که برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث که وحدت جامعه اسلامی ما را هدف قرار می‌دهد اقداماتی قاطع و کوبنده انجام دهند.
 
روحانی به مذاکرات تیم انقلابی کشورمان در وین اشاره داشت و اضافه کرد: همه ما میدانیم که در عرصه دیپلماسی هسته ای اتفاقاتی در حال شکل گیری است و تیم جدید مذاکره کننده ما در دولت انقلابی و حزب الهی حواسشان جمع است و میدانند که دشمن علیه ملت ایران اسلامی چه نقشه هایی در سر دارد.  
 
وی با بیان اینکه مردم باید مراقب دشمن باشند تصریح کرد: سازمان ملل با کمک‌های دول آلمان، انگلیس، عربستان و بحرین ایران را به نقض حقوق بشر محکوم کردند و این نشان می دهد همه اینها دشمن ملت ایرانند و نمی‌خواهند مردم آسایش داشته باشند.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه حقه و نیرنگ زیر لبخندهای دشمن پنهان شده است عنوان کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته هیچ مراقبتی انجام نشد و در دولت به ظاهر امید و تدبیر که همش ناامیدی و بی تدبیری بود رفتند مذاکره کردند و متوجه نشدند که چه چیزهایی را از دست دادند. 
 
روحانی اظهار داشت: به آمریکا و هم گروه مذاکره کننده می‌گوییم که ما مراقبیم زیرا تنها چیزی که ملت ایران را در این مذاکره قانع میکند لغو همه تحریم هاست شما حق ندارید مسأله منطقه ای و نفوذ ایران در منطقه و صنایع موشکی آن را با مذاکره هسته ای پیوند بزنید. 
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه صادر شده است خاطرنشان کرد: کشورهای غربی باید پاسخ بدهند که در غرب آسیا چه میکنند و باید جوابگو باشند که چرا زرادخانه های آنان مملو از بمب اتمی است زیرا آن زمان گذشت که شما به زمامداران ملت ایران دیکته می‌کردید و ما در مذاکره تا شما را سرجایتان ننشانیم آرام نمی‌گیریم.
 
به گزارش شبستان، امروز همچنین از پیشتازان کمک به ستاد عتبات و عالیات نیز تجلیل به عمل آمد. 
 
کد خبر 1127927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha