«تفرقه و جدایی» از دردهای بزرگ دنیای اسلام است

حجت الاسلام اسماعیل پور «تفرقه و جدایی» را یکی از دردهای بزرگ دنیای اسلام دانست و گفت: یکی از نکات مهمی که در سیره حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۲۶ آذر) به دغدغه امروز اولیا در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: ضررهای آموزش آنلاین و ورود دانش آموزان به فضای مجازی را سال های پیش رو و یا دهه های آینده روبرو می شویم.

امام جمعه موقت سنگر بیان کرد: درس خواندن در فضای مجازی و نحوه ای از آموزش که در حال اتفاق است شاید آن اثری را که باید در وزارت آموزش و پرورش کشوری که ادعای بستر سازی در مسیر تمدن نوین اسلامی دارد، نداشته باشد.

وی افزود: با حفظ همه جوانب و خطرات احتمالی که این نوع آموزش ممکن است داشته باشد باید این کار را پیش ببریم چرا که هدف ما متعالی است و به تبع آن انتظار ما از وزارت آموزش و پرورش در این دوره که دوره غیبت است، بیشتر می باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه با بیان اینکه در سطح امنیت شغلی که دولت جدید در حال رسیدگی به آن است امیدوارم به وضعیت آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی کمک کند تا معلمان ما با فراغ بال و بدون فکر و دغدغه ای در کلاس درس حاضر شوند.

وی همچنین با انتقاد به اینکه متاسفانه خیلی به آموزه‌های دینی اهمیت داده نمی شود خاطر نشان کرد: متاسفانه ما در فهم فرمایشات مقام معظم رهبری دچار مشکل هستیم.

اسماعیل پور با اشاره به اتفاقی که اخیرا در فضای مجازی رخ داد و به هر دلیلی به آن دامن زده شده گفت: یکی از نکات مهمی که در سیره حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد وحدت بین مسلمانان است.
 
وی اذعان کرد: اگر در توصیه هایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند  دقت کنیم در قالب شعار توسعه ششم می فرمایند«عزت ملی» در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن باید رعایت شود.

اسماعیل پور گفت: عزت ملی این است که در یک جامعه اسلامی همه باید در کنار هم و در یک مسیر باشند و برای اینکه این خانواده به ثبات قدم برسد و عزت اتفاق بیفتند می بایست نظرها و اختلاف نظرها کنار هم جمع می شوند و این کار بزرگتر خانواده است که در جامعه اسلامی کار رهبر است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما و کسانی که نگاه انقلابی داشته و اهل بیت را دوست داریم خیلی به این مسئله مقام معظم رهبری دقت نداریم و باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

اسماعیل پور «تفرقه و جدایی» را یکی از دردهای بزرگ دنیای اسلام دانست و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «حمایت از تفکر شیعه این نیست که به بزرگان اهل سنت توهین شود» افزود: توهین کردن تفکر و سیره اهل بیت هم نیست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ما منطق داریم و حرف خوب می تواند به انسان های اهل فکر خط و راه را نشان دهد، می‌تواند اثرگذار باشد و می تواند حصار ایجاد شود که این حرف خوب از آن بیرون نرود»

وی بیان کرد: اکنون چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و باید این تفکر جا بیفتد که همانگونه که ما بر اساس مبانی علمی خود حرف و حدیثی را بیان می‌کنیم اهل سنت نیز بر اساس اسناد خود سخنانی را می‌گویند و ما به درست و یا غلط بودن آن کاری نداریم اما حقیقت این است که در این وسط استعمار در میان شیعه و سنی می لولد و چشم دشمن از حسودی در می آید.

اسماعیل پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند امروز استعمار به دنبال از بین بردن عامل وحدتی که در ایران وجود دارد است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: گاهی وقت ها باید سکوت کردن و حرف نزدن را یاد و مصداق بارز آن امیرالمومنین(ع) است از این رو ما که محب اهل بیت(ع) هستیم باید حواسمان به این باشد تا اختلافی بین سنی و شیعه پیش نیاید و دستگرمی در فضای مجازی نشود تا زحمات اهل بیت علیه السلام و خون شهدای صدر اسلام تاکنون پایمال نشود.

کد خبر 1127937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha