آئین شب خاطره سیدالشهدای مقاومت  در منطقه آزاد اروند برگزار شد

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آئین شب خاطره گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام و همرزمان شهیدش در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، آئین شب خاطره گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای مقاومت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب کاروان هنری روایت حبیب عصر امروز (جمعه ۲۶ آذر) با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

«زهرا کردزنگنه» مادر شهید مدافع حرم رضا عادلی ذدر این آیین اظهار کرد: هنگام شنیدن شهادت حاج قاسم سلیمانی در حال حرکت به سمت پادگانی بودم که هر جمعه به نیت پسر شهیدم با صبحانه از سربازان آنجا پذیرایی می‌کردم؛ نمی‌دانم چگونه آن ساعات را پشت سر گذاشتم تا دیگر چاره ای جز قبول واقعیت نداشتم.

 

مادر شهید والامقام مدافع حرم رضا عادلی افزود: وقتی به خانه بازگشتم روبه‌روی عکس‌های فرزند شهیدم نشستم و با او حرف می‌زدم که کم کم باور کردم که سردار سلیمانی به شهادت رسیده است.

 

وی با بیان اینکه نمی‌دانستم که تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی از اهواز آغاز می‌شود تصریح کرد: تصور می‌کردم که باید برای تشییع به تهران بروم اما با ورود پیکر ایشان به اهواز توانستم به جای رضا او را از نزدیک هرچند دیر ببینم.

 

کردزنگنه فرزند شهیدش را نخستین شهید مدافع حرم راهیان نور استان خوزستان معرفی کرد و ادامه داد: او به آرزوی خود رسید؛ رضا می‌گفت اگر شهید سلیمانی را از نزدیک دیدم انگشتری از او هدیه می‌گیرم و اگر به شهادت رسیدم وصیت می‌کنم تا آن انگشتر را به دست مادرم برسانند.

 

وی از دریافت انگشتری از شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و یاد آور شد: حاج قاسم به وصیت فرزندم عمل کرد و انگشتر خود را با ارائه نامه ای به دست ما رساند.

 

 

برگزاری شب خاطره، تئاتر، گروه های سرود و تواشیح مصباح الهدا آبادان، شعرخوانی توسط محمود حبیبی کسبی شاعر ملی، نقالی و پرده خوانی مرشد میرزا علی، نماهنگ با موضوع مقاومت، فیلم کوتاه، روایتگری و خاطرات سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و قرائت سخنان امیرالمومنین در نهج البلاغه از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

در این مراسم فرمانده سپاه حضرت والیعصر (عج) خوزستان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه و ائمه جمعه، جمعی از روحانیون آبادان و خرمشهر، فرماندار ویژه آبادان، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین منطقه ای و استان خوزستان، سران عشایر، شیوخ، نخبگان، مردم شهید پرور این دو شهرستان و جمعی از خانواده های معزز و معظم شهدا حضور داشتند.

 

کد خبر 1127941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha