دولت و مجلس بودجه سال آینده را بر اساس کاهش تورم قرار دهند

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: دولت و مجلس بودجه سال آینده را بر اساس کاهش تورم قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته خیرآباد، اظهار کرد: در حدیث شریف نبوی آمده است چند گروه در قیامت عذاب‌های آنان نسبت به اهل جهنم بیشتر است بدین معنا که عذاب این گروه نسبت به دیگر اهل جهنم بیشتر  است، یک گروه از این افراد کسانی هستند که وقتی از دنیا می‌روند اموالی از مردم بر عهده آنان است که در دنیا پرداخت نکرده اند.
وی گفت: توجه به حقوق مردم و ادای آن یکی از مهم ترین وظایف هر انسان است که وظیفه دارد آن را در اسرع وقت ادا کند و لازمه این امر آن است که انسان حلال و حرام الهی را بداند و به آن پایبند باشد.
امام جمعه خیرآباد ضمن اشاره به به چند مورد از باقی‌ماندن مال مردم در زندگی انسان، افزود: گاهی انسان از کسی مالی را قرض می‌گیرد اما آن را تا آخر عمر پرداخت نمی‌کند و با همین حال از دنیا می‌رود، گاهی انسان ضامن کسی می‌شود لیکن صاحب وام اقساط خود را نمی دهد و ضامن پرداخت می‌کند و شخص گیرنده مال تا آخر عمر بدهی خود را نمی‌دهد، گاهی جنسی را به مبلغ بیش از اندازه خود به مشتری می‌فروشد و مبلغ بیش از ارزش کالا از مشتری می‌گیرد در آن مقدار اضافه به مشتری بدهکار است و نمونه های دیگر.
حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: این گروه ها در قیامت گرفتار هستند و نسبت به دیگر جهنمی ها از عذاب بیشتری برخوردار هستند و چون خوردن مال مردم حق الناس است تا رضایت مردم کسب نشود به بهشت نخواهند رفت.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بنابه روایتی قرار داریم، گفت: یکی از خصوصیت های شاخص حضرت زهرا(س) جمع بین دینداری و وظایف یک زن نسبت به فرزند و شوهر و حمایت از حق است که امروز نیاز جامعه ما نیز است.
خطیب جمعه خیرآباد بیان کرد: اینکه یک انسان اهل عبادت و نماز باشد و در عین حال در مسائل اجتماعی و سیاسی ورود کند و تا جان دارد از حق پیروی کند و در همان حال وظایف خود در قبال شوهر و فرزند خود را به احسن وجه انجام دهد از خصوصیات بارز حضرت زهرا(س) است.
حجت الاسلام طزری عنوان کرد: امروز ما کسانی را داریم که فقط اهل عبادت و بندگی هستند اما نسبت به مسائل سیاسی اجتماعی بی تفاوت و حتی با آن در تضاد هستند یا نسبت به مسائل دینی بی تفاوت می باشند، لیکن در مسائل اجتماعی حساس هستند که ما امروز به این ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها  نیازمند هستیم.
وی در خطبه دوم نمازجمعه خیرآباد با اشاره به بودجه سال1401گفت:  بودجه سال ۱۴۰۱ دولت تقدیم مجلس شد و نمایندگان مجلس باید آن را تصویب کنند آنچه در بودجه سال آینده نسبت به سال های گذشته محسوس است، شفافیت بیشتر، توجه به واقعیت ها و کمک به اقشار آسیب پذیر، فروش نفت و توسعه شبکه برق از نقاط قوت بودجه است.
امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: در بودجه سال آینده انتظار می رود دولت باید منابع درآمدی خود را بگونه ای تدوین کند که تحقق آنها امری قابل تحقق باشد و ثانیا موجب تورم بیشتر نگردد.
 

کد خبر 1127944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha