تلاش برای ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل و ۲۰۰ واحد در حال رکود در استان یزد

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به تلاشبرای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و عدم تعطیلی آنها گفت:در تلاش هستیم تا ۴۰۰ واحد صنعتی نیمه تعطیل و ۲۰۰ واحد در حال رکود در استان یزد فعال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان ساعتی پیش در نشست خبری در پایان سفر یک روزه خود به استان یزد گفت: موضوع آب از دغدغه های جدی استان یزد است که این مساله به دلیل کاهش نزولات آسمانی شاهد آن هستیم اما امروز نکته مورد توجه در زمینه مدیریت آب است که اگر درست صورت گیرد حتما می توانیم وضعیت فعلی را بگذرانیم.

 

وی افزود: خاص استان یزد برنامه کوتاه مدت و میان مدت داریم که نسبت به آنها برنامه ریزی شده است و کاملا احساس ما این است که با مشارکت مردم و پیگیری دولت رفع مشکل آب یزد و دغدغه مردم کاملا امکان پذیر است.

 

رئیس جمهور بیان کرد: نسبت به برنامه ریزی کوتاه مدت، کار آغاز شده است و بعد از شروع دولت جدید توسط وزارتخانه آغاز شده است و چندماه آینده نتایج آن را مردم استان شاهد خواهند بود.

 

وی ادامه داد: نسبت به برنامه میان مدت نیز وزارت نیرو کار را آغاز کرده است و در زمان آن اعلام می کنیم.

 

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی از مسائل مهم استان صنایع هستند که با توجه به نیمه تعطیل بودن برخی از انها معتقدیم که این درست نیست و بانک هایی که تملک می کنند باید واحدها را فعال نگه دارند و اگر امکان فعال نگه داشتن ندارند می توانند به بخش خصوصی واگذار کنند و ما این تعطیلی را مجاز نمی دانیم زیرا تعطیل کردن باعث تعطیل کردن اشتغال است.

 

وی بیان کرد: 400 واحد صنعتی نیمه تعطیل و 200 واحد در حال رکود قرار دارند که کارگروهی در این زمینه فعال می شود و با بررسی واحدها سعی می کنیم از این وضعیت آنها را خارج کنیم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: مساله بعدی استان در زمینه اشتغال به ویژه بانوان تحصیلکرده بود که ما تاکید بر شناسایی ظرفیت ها داشتیم تا زمینه کار برای همه ایجاد شود.

 

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: استان یزد همه آماده تلاش و کار هستند و فقط باید زمینه کار برای آنها فراهم شود.

 

وی افزود: در حوزه کشاورزی نیز اقداماتی انجام شده است و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است و در حال انجام خواهد بود.

 

رئیس جمهور بیان کرد: استان یزد یکی از ظرفیت های مهم خود را در زمینه گردشگری دارد که تاریخی و فرهنگی و همچنین سلامت به عنوان دو حوزه گردشگری است و فعال شدن استان در حوزه گردشگری سلامت ظرفیتی است که باید آن را تقویت کنیم.

 

وی ادامه داد: صنایع و پیشرفت اقتصادی با حفظ مسائل زیست محیطی است.

 

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی دیگر از این ظرفیت ها حضور نیروهای کار برای اشتغال در استان است که باید از آن استقبال کرد و باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد تا این استان بتواند با ظرفیت های موجود به نقطه ای برسد که قابل قبول باشد.

 

وی بیان کرد: این که استان بتواند اختیارات بیشتری داشته باشد که در بودجه 1401 صندوق پیشرفت و عدالت در استان یزد تاسیس می شود که تنخواهی از سوی دولت خواهد داشت و حق مالکانه معادن نیز در آن قرار خواهد گرفت و اموال مازاد نیز در این صندوق قرار می گیرد تا برای اشتغال و واحدهای تعطیل هزینه شود.

کد خبر 1128014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha