ریزش ۲۹۸۵ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری شاخص کل بورس با ریزش ۲۹۸۵ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 28 آذر) دومین روز کاری شاخص کل بورس با ریزش 2985 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 302 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 659، خودرو با 407، فملی با 399، شستا با 390، شبندر با 302 و شفن با 270 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای كالا - بورس كالاي ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خساپا – سايپا، كدما - معدني‌ دماوند و شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 28 آذر) شاخص کل فرابورس با 22 واحد افت در ارتفاع 18 هزار و 564 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، سغدير - توسعه سرمايه و صنعت غدير در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است روز گذشته (شنبه 27 آذر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 9289 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 302 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۴۷۰ واحد افزایش به ۳۴۶ هزار و ۹۸۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۵۵۴ واحد رشد به ۲۱۸ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۱۲هزار و ۱۳۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵هزار و ۹۵ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شپدیس، فولاد، خودرو، پارسان، شستا، وتجارت و فملی به ترتیب با 1283، 879، 656، 628 603، 414 و 400 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، خساپا - سايپا و شفن - پتروشيمي فناوران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در بین همه نمادها، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و  ۲۹۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۵۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۶۴۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۸۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۲۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۴۰۳ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۶۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۴۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۶ واحد و بهنوش ایران (غبهنوش) با ۳۳ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، روز گذشته نماد ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۸۱۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

کد خبر 1128021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha