« یاریگران زندگی» فصل جدیدی در جریان مقابله با آسیب های اجتماعی

فعالیت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در جریان اجرای طرح یاریگران زندگی به عنوان فصل جدیدی در جریان مقابله با آسیب های اجتماعی از آغاز طرح تا زمان بندی اختتامیه گویای حرکت و تلاشی قابل تأمل است.

خبرگزاری شبستان - البرز: مهدیه دانایی: « اعتیاد» از جمله مهمترین مسائل و شاخص های آسیب های اجتماعی است. کارشناسان فرهنگی و دلسوزان اجتماعی برای مقابله با این معضل اجتماعی همواره راهکارها و برنامه هایی را برنامه ریزی کرده اند که جدا از شعارزدگی به عنوان یک چالش مورد توجه و رفع قرار گیرد. 

 

« طرح یاریگران زندگی» با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مصداق های قابل تأمل به منظور رفع مسئله اعتیاد است. طرحی که از سال ۹۸ به صورت جدی در سطح کشور اجرا شد و آیین اختتامیه آن اول دیماه سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۰ استان کشور برگزار می شود.

 

تربیت مربی های آموزشی با هدف مقابله با اعتیاد و آگاهی بخشی به آنان با محوریت مسجد به واقع یک تاکتیک فرهنگی و آموزشی برای آشنایی آحاد جامعه با این آسیب اجتماعی است. انتظار افق های روشن برای بهبود وضعیت جامعه با هدف مقابله با « اعتیاد» در قالب این طرح دیده می شود. 

 

 

« اعتیاد» یک بیماری قابل درمان است/ فصل جدیدی در مقابله با آسیب های اجتماعی

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان برپایی طرح یاریگران زندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با اشاره به برنامه ریزی ها و برپایی جلسات متعدد برای اجرای طرح یاریگران زندگی گفت: اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که به واسطه آگاهی بخشی به آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان قابل حل و رفع شدنی است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: مساجد به عنوان مکان و پایگاه امن الهی بستر قابل اعتمادی برای خانواده ها و فرزندان آنان است به ویژه آنکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز بازوی مسجد و امام مسجد در جهت برپایی و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی تلقی می شود. 

 

وی اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی به عنوان یکی از طرح های محوری مقابله ای با آسیب اجتماعی اعتیاد است که به نظر می رسد اگر به خوبی اجرا شود بتوان انتظار داشت که تحولات موثری را در مسیر مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه شاهد باشیم. اقدامات آموزشی و فرهنگی در نهاد مسجد با هدایت امام مسجد و با راهبری کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه جلب اعتماد عمومی مردم است که در بستر طرح یاریگران به عنوان طرح آموزشی انتظار دستاوردهای راهبردی را می توان در نظر داشت. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز به عنوان محور مواصلاتی ۱۴ استان کشور میزبان آیین اختتامیه طرح یاریگران زندگی است طرحی که در طول سه سال گذشته با فراز و نشیب های متعدد در سطح مساجد کشور به صورت منسجم اجرا شد. 

 

 

طرح یاریگران زندگی فرصت آموزشی با هدف مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد است

 

« سرهنگ یدالله رنجبرپور» نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آموزش یکی از مهمترین محورهای قابل تأمل در امر آموزش و امنیت است. 

 

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نقش ویژه ای نسبت به آگاهی رسانی و هم افزایی به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی دارند. 

 

 

وی اظهار کرد: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب آموزش تربیت مربی یاریگران زندگی با توجه به استعداد و پتانسیلی که دارند اهمیت برپایی این طرح را دوچندان می کند. 

 

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: رصد موضوع هایی مانند اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر نشان می دهد که باید حرکتی آگاهانه نسبت به این معضل اجتماعی انجام شود و انتظار می رود در این مسیر کانون های فرهنگی هنری مساجد سهم ویژه ای در این خصوص داشته باشند. 

 

تأثیر مثبت آموزش در جریان مقابله با اعتیاد

 

« ناصر مقدم» نیز در جریان برپایی طرح یاریگران زندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آموزش نقش مهمی در جریان مقابله با اعتیاد و آسیب های متعدد آن در بستر جامعه دارد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: اثرات مخرب اعتیاد در سطح جامعه موضوعی است که همواره مورد نظر کارشناسان فرهنگی و اجتماعی است به ویژه آنکه مسجد به عنوان خاستگاه دینی به واسطه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این خصوص سهم ویژه ای دارد. 

 

وی ادامه داد: اقداماتی اعم از طرح تربیت مربی با هدف مقابله با اعتیاد و بهره مندی از توانمندی کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر، قرص های روان گردان و... با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اهمیت ویژه ای دارد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: این طرح می تواند جریان ساز فرهنگی و شاخصه مستقل و یا مکمل با تداوم زمانی باشد. جریان فرهنگی پایدار و سازنده ای که به واسطه حضور فعالیت های فرهنگی و محور قرار دادن مسجد یک جریان فرهنگی را ایجاد می کند. 

 

 

 

 

کد خبر 1128040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha