مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد استان زنجان

همزمان با آغاز ایام فاطمیه مراسم عزاداری و سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون‎‌های فرهنگی وهنری مساجد استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دهه اول فاطمیه از روز چهارشنبه 24 آذرماه شروع می شود و در تاریخ شنبه 4 دی ماه به پایان می‌رسد و دهه دوم فاطمیه از روز سه شنبه 14 دی شروع می شود و در تاریخ پنجشنبه 23 دی به پایان می‌رسد.

 

به همین منظور مراسم عزاداری و سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان اجرا می شود.

 

از اینرو مراسم تئاتر آیینی «حدیث درد» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) از ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه به مدت سه شب  در مسجد امیرالمومنین(ع) بهارستان زنجان اجرا می شود.

 

این تئاتر آیینی به همت بچه های مسجد آماده و بعد از نماز مغرب و عشاء به نمایش درمی آید همچنین مراسم سوگواری و عزاداری در این مسجد به مناسبت ایام فاطمیه برپا است.

 

در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان نیز مراسم عزاداری و سوگواری شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام امیر صفوی و مداحی علی دولتی برگزار شد.مشابه همین مراسم در فاطمیه دوم نیز در مسجد برپا خواهد شد.

 

در مسجد حسینیه اعظم زنجان نیز برنامه شب اول این ایام پنج شنبه 25 آذر ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام برگی و مرثیه سرایی حاج حسن بیات و حاج مهدی خادم آذریان از ساعت 9 شب برگزار شد.

 

سخنران شب دوم برنامه ایام فاطمیه نیز حجت‌الاسلام برگی بود و استاد حاج ولی‌الله کلامی، حاج یوسف شبیری و کربلایی فریبرز اسکندری به مرثیه سرایی پرداختند.

 

در شب سوم این برنامه که 27 آذر ماه برگزار می‌شود، سخنران آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بوده و استاد حاج غلامرضا عینی فرد، کربلایی غلامرضا جعفری پور و کربلایی جمال حبیبی به مرثیه سرایی می‌پردازند.

 

سخنران شب چهارم برنامه‌های ایام فاطمیه، حجت‌الاسلام سید حسن مومنی است و این برنامه از ساعت 9 شب آغاز و با مرثیه‌سرایی حاج علیرضا بیگدلی و حاج علیرضا اسفندیاری ادامه دارد.

 

برنامه شب پنجم ایام فاطمیه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام میرزا محمدی و مرثیه سرایی حاج مهدی رسولی و کربلایی نریمان پناهی از ساعت 9 شب در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1128049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha