سربلندی بنده در اطاعت از خداوند است

آیت الله جاودان در خصوص اطاعت از خداوند متعال گفت: بنده با اطاعت از دستورات خداوند همیشه سربلند خواهد بود از این رو باید دربارهء دستورات خداوند اطلاع کافی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد علی جاودان در جلسه درس اخلاق هفتگی که در مسجد بازار تهران برگزار شد، در خصوص انبیاء الهی و امامان معصوم (ع) گفت: امامان معصوم (ع) می‌توانند حوادث را اداره کنند و آنچه را پیرامون آن بزرگواران رخ می دهد را تغییر دهند و دشمنان خود را خوار و ذلیل کنند.

وی با استناد به حدیثی ادامه داد: هرکس از خدا بترسد هیچکس نمی‌تواند بر علیه او توطئه نماید، به همین دلیل اگر بندگان خدا اطاعت خداوند متعال را انجام دهند،  عالم از این بنده اطاعت خواهد کرد، در واقع بنده ای که از خدا می ترسد هیچ چیز در عالم نمی تواند این بنده را به ترس وادار کند.

 

این استاد اخلاق گفت: اطاعت خداوند متعال مانند سرمایه‌ای است که در آن اصلاً شکست و ضرری وجود ندارد و بنده همیشه سربلند است از این رو باید دربارهء دستورات خداوند اطلاع کافی داشت.

 

 وی با استناد به کتابی از مرحوم آیت الله مشکینی با عنوان واجبات و محرمات، ادامه داد: بنده باید نسبت به حلال ها و حرام‌ها آشنایی کامل داشته باشد، البته مرحوم آیت الله دستغیب در کتاب گناهان کبیره بسیار واضح گناهان را ازجمله دروغ، غیبت و غیره را بیان کرده است و انسان باید این مطالب را بخواند و به آنها عمل کند.

این استاد اخلاق ادامه داد: اطاعت از خداوند متعال موجب سربلندی در دنیا و آخرت می شود، همچنین همنشینی با اهل بیت (ع) سبب می شود که در زیر سایه اهل بیت(ع) زندگی کنند زیرا روح اصلی بهشت همانا چهارده معصوم(ع)هستند.

 

وی ادامه داد: اگر در کنار امیرالمومنین(ع) باشید اصلاً یاد بهشت نخواهید کرد چون امیرمومنان امام علی(ع) روح بهشت است، همچنین همنشینی با امام حسین(ع)  سبب می شود که به فکر بهشت نباشید زیرا اصل و ریشه بهشت امام حسین(ع) هستند.

آیت الله جاودان ادامه داد: اگر فردی غرق در گناه باشد و تصمیم بگیرد که دیگر گناه و دروغ نگوید می تواند گناهان را کم کم از خود دور کند، همچنین فردی که نمی تواند نماز اول وقت بخواند باید خواندن نماز اول وقت را در برنامه روزانه اش قرار دهد بعد آرام آرام نماز خواندن اول وقت به عادت تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نماز خواندن بسیار شیرین است و با هیچ چیز قابل تغییر نیست و حتی بنده ء صالح خدا از سلطنت دنیا و بهشت و آخرت می گذرد و حاضر به ترک نماز نیست.

 

 

کد خبر 1128059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha