۴۳ میلی متر بارندگی در آبدانان ثبت شد

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: با استقرار توده بارشی تا کنون ۴۳ میلی متر بارندگی در شهرستان آبدانان ثبت شده است.

«سیروس مراد حاصلی» در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: باتوجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان همه ادارات عضو ستاد بحران در شهرستان در حالت آماده باش هستند

 

وی تصریح کرد: برای سنجش آمادگی اعضای مدیریت ستاد بحران شهرستان روز گذشته مانور صفر لحظه ای با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری در شهرستان با حضور ادارات عضو ستاد بحران شهرستان  اجرا شد.

 

فرماندار آبدانان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هوا شناسی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها طی این بارش ها دور از انتظار نیست که می طلبد پیش بینی های احتمالی برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی در دستور کار ستاد قرار گیرد.

 

وی افزود: عشایر کوچرو و دامداران باید نسبت به محل نگهداری احشام و دام های خود به خصوص دام های کوچک در اماکن امن و سر پوشیده دقت کنند و از چرای دام های خود در مناطق کوهستانی ارتفاعات و از تردد در مسیر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مستعد آبگیر جدا خودداری کنند.

 

مراد حاصلی خاطرنشان کرد: عشایر و دامداران از تالیف دام در حاشیه رودها به علت طغیان احتمالی آب یا ارتفاعات به خاطر وقوع ساعقه خودداری کنند.

کد خبر 1128071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha