حوزه و دانشگاه می‌توانند رکن‌های تمدن اسلامی را ایجاد کنند

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه از مهمترین و اساسی‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند رکن‌های تمدن اسلامی را ایجاد کنند گفت: این مراکز باید با هم فعالیت و ارتباط خوبی داشته باشند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه  ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح از اساتید حوزه‌ و دانشگاه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، حوزه و دانشگاه در راستای هدایت تشکیلات مردمی و پایداری انقلاب، مؤثر واقع شدند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تنها یک شعار نیست بلکه به معنای ایجاد وحدتی عمیق بین این مراکز علمی است افزود: همانگونه که در ابتدای انقلاب ما نیاز به وحدت بین حوزه و دانشگاه داشتیم، برای استمرار انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی نیز نیاز داریم که در تمام زمینه‌ها بین حوزه و دانشگاه، وحدت برقرار باشد.

 

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما برای ایجاد تمدن اسلامی به عنصرهای تولید علم و تربیت نیروی انسانی به عنوان عنصری اساسی و کلیدی نیاز داریم.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اینکه حوزه و دانشگاه از مهمترین و اساسی‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند رکن‌های تمدن اسلامی را ایجاد کنند تصریح کرد: این مراکز باید با هم فعالیت و ارتباط خوبی داشته باشند.

 

وی در ادامه به بیان پیشنهاداتی از جمله برگزاری سمینارها، اردوهای علمی، تربیتی و معرفتی، اجرای پروژه‌های جهادی و اجتماعی و برنامه‌های فرهنگی به صورت مشترک در جهت تقویت ارتباط و وحدت میان حوزه و دانشگاه پرداخت.

 

کد خبر 1128074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha