قرآن از تحریف شرک آلود به دور است/کم توجهی به تحلیل های قرآن از مشکلات ماست

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه قرآن جامعیت همه جانبه دارد و مانند سایر کتب دستخوش تحریف نیست، گفت: محتوای قرآنی التقاطی و التباسی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سعیدی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مسابقات قرآن نیروهای مسلح با تسلیت ایام فاطمیه با تشکر از عوامل برگزاری مسابقات قرآن و میزبانی عقیدتی سیاسی ارتش گفت: قرآن به عنوان بزرگترین معجزه الهی ویژگی های بسیار برجسته ای دارد که به چند نمونه از این ویژگی ها و معجزه الهی اشاره می کند. جامعیت اولین ویژگی کتاب خداست و به این معناست که این اثر برجسته ذات ربوبی و پاسخگوی تمام نیازهای بشری تا ابد قرار دارد.

 

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ابعاد جامعیت قرآن افزود: جامعیت محتوایی، زمانی، مکانی، پوشش تمام ساحت های انسان (کنشی و رفتاری) از ابعاد جامعیت قرآن محسوب می شود که همه آن نیازهای انسان را دربر گرفته و حتی رابطه انسان با خود، خدا، دیگران، طبیعت، هم کیشان و غیر هم کیشان را نیز در بر داشته. در حقیقت قرآن تمام آنچه را که نیاز بشر است در اصول کلی و واحدهای کلان دربر می گیرد از عقاید، اخلاق، احکام و هر آنچه در کلام علما و فقها به عنوان نیاز مطرح شده است در این کتاب الهی موجود است.

 

حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: ویژگی دیگر برجسته قرآن اصالت قرآن است که از ذات ربوبی گرفته شده و در اختیار جامعه قرار دارد و این نسخه قرآن دقیقا و قطعا همان نسخه ای است که به قلب نازنین پیامبر گرامی اسلام نازل شده است و بدون کم و کاست در اختیار ما قرار دارد. برخلاف سایر کتب ادیان که دستخوش تحریف شده است و آلوده به مطالب شرک آلوده است، قرآن از هرگونه تحریف به دور است. این قرآن همان نسخه ای است که بر قلب نازنین پیامبر نازل شده است و دارای محتوای التقاطی، التباسی نیست و ترکیبی از اندیشه های دیگر ادیان توحیدی در قرآن مشاهده نمی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: قرآن متاثر از تمدن های غیر الهی نیست و مانند برخی از کتب دیگر از آثار شرک آلود یونانی در آن دیده نمی شود.

 

وی در مورد ویژگی های دیگر قرآن تصریح کرد: اصالت الهی بودن قرآن از جمله ویژگی های دیگر است یعنی قرآن از مستر اراده الهی ماورای ذهن پیامبر در اختیار ایشان قرار گرفته البته برخی با نام فلسفه نکاتی را بیان می کنند که غیر واقع است. معنای امی بودن پیامبر بی سواد بودن نیست بلکه درس نخواندن است. قرآن اثر مخلوق خالق الهی است که به پیامبر نازل شده است و توجه به تمام جهات قرآن بارها مورد تاکید معصومین (ع) بوده است، از آموزش روخوانی تا تدبر و تامل و آشنایی با تفسیر قرآن همگی مورد تاکید قرار دارد.

 

وی یادآور شد: قرآن و ابعاد مختلف آن اقیانوس مواج الهی است که برای شناخت آن الزاماتی نیاز است که آشنایی با ادبیات عرب، زندگی پیامبر گرامی اسلام، شان نزول قرآن از جمله آنها است.

 

وی در مورد مشکلات قرآنی تصریح کرد: کم توجهی به تحلیل های قرآن از مشکلات ماست که باید با دقت بیشتری تحولات تاریخی قرآن مورد بررسی قرار گیرد از اشتباهاتی که بنی اسراییل در سیر زندگی خود داشت و نکات خوبی که در رفتار آنها در قرآن یادآور شده است. تدبر واقعی در قرآن یعنی بررسی فلسفه و تحولات تاریخی در قرآن.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح گفت: خانواده های نیروهای مسلح با گرایش همه جانبه به قرآن بخشی از منویات رهبر انقلاب را جامه عمل می پوشانند.

کد خبر 1128089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha