افزایش چشمگیر فعالان قرآنی خانواده های سپاه

ملاباشی با اشاره به برنامه های مختلف دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه از افزایش چشمگیر فعالان قرآنی خانواده های سپاه خبر داد.

شیما ملاباشی، مسئول دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های قرآنی گفت: در مجموعه فرهنگی خانواده سپاه برنامه های قرآنی بسیاری با توجه به شرایط خانواده ها در نظر گرفته شده است که بر اساس شرایط سنی و جنسی افراد اجرا می شود.

 

مسئول دارالقرآن سازمان فرهنگی خانواده سپاه افزود: برخی از برنامه ها به شکل عمومی بوده و تمام خانواده ها می توانند در آن حضور داشته باشند. برنامه های دیگری نیز به صورت اختصاصی با آموزش های تخصصی در نظر گرفته شده است که در بخش تخصصی آموزش های حضوری و غیر حضوری قرآن کریم را برگزار می کنیم.

 

وی تصریح کرد: آموزش های غیر حضوری قرآن کریم با توجه به بعد مسافت خانواده ها تا محل برگزاری کلاس ها و محدودیت های رفت و آمد به شکل آنلاین یا آفلاین برگزار می شود.

 

مولاباشی با اشاره به برخی آموزش های تلفنی ادامه داد: در موضوع عمومی و تخصصی آموزش ها در رشته های روخوانی، روانخوانی، قرآن تا سطح تخصصی و تربیت معلم و مربی قرآن ادامه دارد و شرکت کنندگان به سطحی از نخبگی در رشته های مختلف قرآنی دست می یابند.

 

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالان قرآنی در خانواده های سپاه اظهار کرد: مربیان در دو بخش تربیت معلم قرآن برای بکارگیری و آموزش نوآموزان قرآن است و در بخش دوم برای اعتلای نخبگان با حفظ شرایط نخبگی طرح اعتلای نخبگان را برای آنها اجرا می کنیم که در این طرح حفاظ و قاریان و اساتید سطح نخبگی خود را با گذراندن دوره های مختلف تخصصی قرآن حفظ می کنند. بر همین اساس برای پایش و ارتقای آنها آزمون های مختلف قرآنی برگزار می شود.

 

ملاباشی در مورد تربیت قرآنی  فرزندان و خردسالان گفت: برنامه های قرآنی برای تربیت قرآنی این سطح از نوآموزان قرآنی پیش بینی شده است، به همین منظور برای خردسالان دوره های مهد قرآن در نظر گرفته شده که در این مهدها آموزش های قرآنی به روش کودکانه با استفاده از امام شناسی و قصص قرآنی برای آنها برگزار می شود و در طی دوره های مختلف روخوانی و روانخوانی و حفظ آیات کوچک برای خردسالان در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: در گروه پیش دبستانی قرآنی نیز آموزش های متنوعی متناسب با سطح این کودکان برای آنها برگزار می شود و با خط و خطوط و نقاشی های مختلف آموزش های قرآنی را فرا می گیرند.

 

ملاباشی در مورد بهره گیری تمام اعضای خانواده از برنامه های قرآنی دارالقرآن سازمان فرهنگی سپاه گفت: برای این هدف محافل و جلسات قرآنی و هیئت های قرآنی در جمع خانوادگی را در نظر گرفتیم که خانواده های متعدد در کنار یکدیگر با برگزاری جلسات خانگی و هیئت های دوره ای در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های قرآنی اجرا می شود. محافل انس با قرآن با چند هدف برگزار می شود که ابتدا معرفی نخبگان قرآنی و ایجاد انگیزه برای نخبگان و حتی نوآموزان قرآنی است که در این جلسات شرکت کنندگان با تلاوت های زیبا آشنا می شوند و از نخبگان قرآنی موفق الگوبرداری می کنند. همچنین در این جلسات با حضور سخنرانان مختلف تفاسیر قرآن در ابعاد مختلف متناسب با نیاز مخاطبان ارایه می شود.

 

کد خبر 1128144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha