جابه جایی ۶.۸ تن کالا در هشت ماهه نخست امسال از استان زنجان

به گفته علی اکبری، ناوگان حمل و نقل جاده ای استان زنجان ۵۳۴۹ دستگاه می باشد که در هشت ماهه امسال ۶.۸ تن کالا جابه جا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای تقدیر از عوامل راهداری و رانندگان است.

 

عبدالحسین علی اکبری با اشاره به عملکرد یک ساله اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: 2.7 کیلومتر سهم استان زنجان از راه های کشور و 8 درصد سهم استان از آزادراه های کشور است.

 

وی ادامه داد: یکی از ضعف های ما در استان پایین بودن شاخص بزرگ راه در استان زنجان است و سالانه 400 میلیارد تومان برای نگهداری از این سرمایه ها اختصاص می یابد؛‌همچنین 28 هزار میلیارد تومان ارزش راه ها و تاسیسات جاده ای استان زنجان برآورد شده و 5 درصد از ارزش این راه ها باید سالانه هزینه شود ولی هزینه لازم ابلاغ نمی شود.

 

این مسئول با بیان اینکه 383 میلیارد تومان اعتبارات مصوبات این حوزه تا اواخر آبان است که 170 میلیارد تومان تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: تا کنون در بخش لکه گیری و آسفالت راه های اصلی و فرعی 50 هزار تن تهیه و پخش شده و 5 هزار و 100 کیلومتر درزگیری داشتیم.

 

به گفته علی اکبری، 9 هزار و 100 کیلومتر پاکسازی حریم، 2000 کیلومتر خط کشی، در 17 کیلومتر گاردریل و در 890 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و  7700 عدد علائم انتظامی نصب شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: 252 دستگاه ماشین آلات برای حفاظت از راه ها و راهداری ها مستقر هستند و 40 دستگاه از بخش خصوصی برای راهداری زمستانی تامین می شود.

 

وی یادآور شد: در اصلاح نقاط پرحادثه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی از 110 نقطه شناسایی شده رفع شده که 11نقطه حساس بود که پیشرفت فیزیکی خوبی در این نقاط داریم و 87 نقطه حادثه خیز جدید شناسایی شده است.

 

علی اکبری خاطرنشان کرد: نقطه پرحادثه ورودی دانشگاه زنجان با 28 میلیارد تومان مصوبه در سفر ریاست جمهوری در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

 

به گفته وی، 96 درصد جمعیت روستای از راه روستایی آسفالت دار استفاده می کنند و 12 کیلومتر از را های روستایی در سال جاری آسفالت شدند.

 

علی اکبری خاطرنشان کرد: 78 دستگاه تردد شمار،  32 سامانه ثبت تخلفات، 37 دستگاه دوربین های نظارت تصویری و 5 سامانه سیستم توزین حین حرکت تردد در راه های استان را بررسی می کنند.

 

وی تعداد مجتمع های خدماتی بین راهی در حال بهره برداری را  25 مورد خواند و گفت: 21 باب مجتمع بین راهی هم در دست ساخت است و برای 4 باب نیز موافقت انجام شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یادآور شد: در هفت ماهه امسال دردتصادفات برون شهری و روستایی 179 نفر فوتی و 3742 نفر مجروح داشتیم.

 

وی یادآور شد: 2 مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین در استان فعالیت می کنند و 71 گشت طرح نظارت و کنترل وسایل نقلیه انجام می دهند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: سال گذشته 9.5 میلیون تن جابه جایی کالا درون و برون استانی جابه جا شد و در هشت ماهه 6.8 تن بود و تعداد ناوگان حمل و نقل جاده ای 5349 دستگاه است.

 

علی اکبری ادامه داد: بار ترانزیت جابه جا شده در هشت ماهه امسال 57921 تن است و تعداد کارت سلامت صادر شده در هشت ماهه امسال 5420 عدد بوده است و دوره های شاغلین این بخش 9402 نفر ساعت تشکیل شد.

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: مسافر جابه جا شده در هشت ماهه 600 هزار نفر و تعداد اتوبوس ها 129 دستگاه و 82 ناوگان وی ای پی است و 1710 راننده بخش مسافربری هستند.

کد خبر 1128192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha