قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود

ایزدپور با تأکید برپیگیری جدی اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در استان سمنان گفت: ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی معلولان ماحصل این طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی رضا ایزدپور» در نشست شورای اداری و معاونان بهزیستی استان سمنان برگزاری مستمر جلسات درون و برون سازمانی را از اقداماتی عنوان کرد که باید در مجموعه بهزیستی استان سمنان مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم بهترین تصمیمات را اخذ کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از جمله تاکیداتی است که انتظار می‌رود بهزیستی در گستره استان سمنان به آن تاکید و برای تحقق آن بکوشند.

 

وی با بیان اینکه ارتقای سطح زندگی فردی و اجتماعی معلولان ماحصل طرح قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است، ابراز داشت: استخدام معلولان از دیگر موضوعی است که ما در بهزیستی استان سمنان آن را پیگیری می‌کنیم.

 

ایزدپور به هفته پژوهش اشاره داشت وافزود:: برنامه‌ریزی پژوهش محور به کمک بهزیستی استان سمنان می‌آید تا بهترین خدمات را ارائه کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهش محور باشد تا منجر به ارتقای خدمات شود، تاکید کرد: بهره‌مندی از پژوهش در تمام امور زیر ساختی و برنامه‌ریزی های بهزیستی استان سمنان در اولویت‌ها قرار دارد و باید به آن تاکید داشته باشیم.

 

وی با اشاره به ضرورت تاکید بر روحیه جهادی در مجموعه این اداره کل، بیان داشت: با توجه به تقویت روحیه جهادی در دولت سیزدهم این انتظار وجود دارد که فعالیت‌های بهزیستی در گستره استان سمنان بیش از پیش در امر خدمت رسانی به آحاد جامعه و به خصوص جامعه هدف افزایش یابد.

 

ایزدپور با بیان اینکه این استان دارای ۱۳ هزار و ۲۲۶ معلول جسمی و حرکتی است، تاکید کرد: چهار هزار و ۷۸۹ نفر از این افراد معلولان حوزه جسمی و حرکتی هستند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اعلام اینکه دو هزار و ۹۲۱ نفر از مجموع خانواده بزرگ بهزیستی استان سمنان را معلولان ذهنی تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تعداد معلولان شنوایی استان سمنان یک هزار و ۷۰۳ نفر، معلولان بینایی یک هزار و ۶۹۶ نفر، و معلولان اعصاب و روان یک هزار و ۵۳۲ نفر است همچنین در بخش معلولیت‌های مرتبط با صوت و گفتار ۶۲۴ نفر تحت پوشش قرار داشته و پرونده دارند.

کد خبر 1128248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha