نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی در بندرعباس گشایش می یابد

حجت الاسلام کدیور از برپایی نمایشگاه بزرگ تجسمی و سوگواره کوثر نبی همزمان با ایام فاطمیه دوم در مجموعه برکه های باران در شهر بندرعباس خبرداد.

حجت الاسلام « مسعود کدیور »، مدیر اجرایی نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: نمایشگاه «کوثر نبی» با روایت مصوّر زندگانی حضرت زهرا(س) از زمان تولد تا شهادت در قالب 10 غرفه با هدف بزرگداشت ایام فاطمیه و آشنایی عموم مردم با سیره و زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برپا می شود.

 

وی با بیان اینکه شش نفر روای کار روایتگری مجموعه نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی در بندرعباس را بر عهده خواهند گرفت، افزود: این نمایشگاه از ششم تا 16 دی در دو نوبت صبح و عصر میزبان عموم مردم است.

 

مدیر اجرایی نمایشگاه تجسمی و سوگواره کوثر نبی گفت: نمایشگاه کوثر نبی در زمینی به مساحت 600 متر مربع به همت بانیان خیر و تلاش هیات های مذهبی شهر بندرعباس دایر خواهد شد.

 

کدیور با اشاره به اینکه برای ساخت این مجموعه از آجر و گل و یک سری لوازم تزئینی استفاده خواهد شد، عنوان کرد: این نمایشگاه هم اکنون در مرحله گل کاری است و بزودی کار تزئین آن انجام می شود.

 

وی افزود: این نمایشگاه در قالب هنرهای تجسمی بر پا می شود و در آن سیر زندگانی تاریخی و به هم پیوسته حضرت زهرا(س) از بدو تولد تا شهادت روایت می شود و مخاطب همه این صحنه ها را با راوی جلو می رود و هر کجا سوال یا شبهه ای برای او پیش بیاید همانجا پاسخ خود را دریافت می کند.

 

گفتنی است؛ مجموعه تاریخی برکه های باران در خیابان ۲۲ بهمن، کوچه مشکات 20 قرار گرفته است.

 

 

 

 

کد خبر 1128283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha