بحران خشکی زاینده رود راهی جز تحقیقات حرفه ای ندارد

رکنی زاده با تاکید بر تحقیقات علمی گفت: انتظار داریم بخش های حکمرانی از این ظرفیت استفاده و با سرمایه گذاری های حرفه ای معضلات را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «رسول رکنی زاده»  بعدازظهر امروز در نشست تخصصی «احیای زاینده رود، بررسی راهکارها و چالش ها» در دانشگاه پیام نور استان اصفهان عنوان کرد: سعی ما بر این است که نقش خود را در جهت احیای زاینده رود ایفا کنیم و از یک جا به بعد انتظار داریم بخش های حکمرانی از این ظرفیت استفاده و با سرمایه گذاری های حرفه ای معضلات را برطرف کنند.

رییس کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات علمی را ثمربخش ترین بخش سرمایه گذاری در معضلات و تحریم ها دانست و تاکید کرد: در کشورهای مختلف در زمان بحران بودجه مراکز علمی افزایش پیدا می کند چون در این نهادها اتفاقات جدی می افتد و تحول آفرینی رخ می دهد.

 رکنی زاده موضوع زاینده رود را نیازمند سرمایه گذاری حرفه ای دانست و افزود نه سرمایه گذاری که یک بودجه ای در یک بخشی هزینه شود یعنی تعریف پروژه های نتیجه بخش.

وی ادامه داد: تحقیقات در سال های گذشته به طور وسیع صورت گرفته و مساله امروز برنامه های اقدام مدیریتی است و باید مسائل فرهنگی سیاسی اجتماعی و ... و نحوه تعامل آن تدوین شود و متاسفانه هنوز از دانشگاه ها خواسته نشده که در این زمینه کاری انجام دهند.

رییس کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان افزود: همیشه بحران را بد ندانید، کشورهای شبیه ما وقتی بحران اتفاق بیفتد توجه به سمت کارهایی انجام می‌شود مثل زمانی که کرونا آمد حوزه هایی که به فراموشی سپرده شده بودند و اساسی بودند دیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران ما مدیران دوران بحران هستند یعنی در بحران ها توجه خود را به مسایل اصلی و اساسی جلب می‌کنند براین اساس بحران خشکی زاینده رود نظر مدیران ما را به سمت تحقیقات حرفه ای جلب می‌کند و این معضل راهی جز تحقیقات حرفه ای ندارد.

کد خبر 1128318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha