نماز بسترساز دوری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام روحانی نماز را بسترساز دوری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: معطر شدن فضای خانواده‌ها به فرایضی نظیر اقامه نماز در تربیت فرزندان اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (شنبه، 27 آذر) در کارگاه نماز که برای خانواده‌های زندانیان در کانون شهید جعفریان رودسر برگزار شد اظهار داشت: بیمه هر فرد مسلمان در زندگی نماز و به جا آوردن این فریضه الهی و واجب است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر نماز را یار و یاور همه مسلمانان در تمام شئونات زندگی خواند و عنوان کرد: هویت دین اسلام نماز است و اگر این واجب را به جا آوردیم هویت داریم وگرنه از این اصالت و هویت بی بهره‌ایم.

 

روحانی نماز را پرچم اسلام دانست و با تاکید بر اینکه اگر خانواده‌های مددجویان دارای این پرچم نباشند از گرفتاری‌ها مصون نمی‌مانند افزود: خداوند بزرگی که خالق ما و تنها درمانگر ما است به امر نماز و به جا آوردن آن در قرآن کریم تاکید فراوانی دارد.

 

 

وی معطر شدن فضای خانواده‌ها به فرایضی نظیر اقامه نماز را در تربیت فرزندان اثرگذار دانست و اضافه کرد: هیچ چیزی جای نماز را در زندگی پر نمی‌کند زیرا اولین چیزی که از انسان و فرد مسلمان خواسته می‌شود نماز است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه فرد مسلمان باید اقامه اول وقت نماز را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهد یادآور شد: یکی از بهترین راه‌های تشکر و سپاس از خداوند به پاس نعمات بی پایانی که به همه ما ارزانی داشته به جا آوردن نماز است.

 

روحانی تاکید بسیار فراوان قرآن کریم به امر نماز و توجه همه ما به این موضوع را مورد توجه قرار داد و افزود: امیرالمومنین علی(ع) بعد از دفن پیکر مطهر دخت نبی مکرم اسلام (ص) برای آرامش دل و جان خود از این داغ بزرگ و اندوه دو رکعت نماز به جا آورد زیرا به فرموده پروردگار یاد خدا دل‌ها را آرام می‌کند.

 

وی نماز را بسترساز دوری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی و محافظت کننده انسان از گرفتاری‌ها خواند و تصریح کرد: فریضه نماز با قرآن کریم هم ارتباط تنگاتنگی دارد به طوری که ما با خواندن نماز آیات قرآن را مرور می‌کنیم و این موهبتی است که پروردگار عالم در نماز قرار داده است. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به اینکه نماز اسرار زیادی دارد و ما هنوز به این اسرار واقف نشده‌ایم اظهار داشت: حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت و در ایام پس از واقع کربلا حتی نماز شب خود را هم ترک نکرد و این اهمیت نماز را در نزد بزرگان و اهل بیت(ع) نشان می‌دهد.

 

روحانی خاطرنشان کرد: دعاها و راز و نیازهایی که در نماز داریم در زندگی ما اثر دارد و اگر با پروردگار بزرگ مرتبط شویم و ارتباط برقرار کنیم مواهب این عمل صالح نصیبمان خواهد شد.

 

کد خبر 1128342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha