تجمل گرایی از رفاه در زندگی متمایز است/ شفاعت نیازمند سبک فاطمی

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به آسیب ها و بدبختی امروز جامعه به سبب تجمل گرایی گفت: تجمل گرایی از رفاه در زندگی متمایز و متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری« در درس اخلاق به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به ویژگی های شخصیت این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: عبادت، توجه به دیگران، ساده زیستی و حیا و همسرداری حضرت زهرا(س) الگو و چراغ راه جامعه بشری و رمز سعادت و عزت است.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به صفت ساده زیستی آن حضرت افزود: زندگی ساده با وجود سرمایه بزرگی مثل فدک درس بزرگی برای جامعه امروز ما است که افراد جامعه در سطح های مختلف تجمل گرا شده اند و چالش های زیادی را برای خود ایجاد کرده اند.

وی به آسیب ها و بدبختی امروز جامعه به سبب تجمل گرایی اشاره کرد و گفت: وام، ربا و ایجاد شرایط سخت با بدهکار کردن خود برای تجمل گرایی در ازدواج، جهیزیه، سفرهای زیارتی و زندگی خانوادگی آسیب های زیادی را به همراه داشته که آرامش مردم را از بین برده و وضع جامعه را دشوار کرده است.

 

آیت الله العظمی مظاهری ادامه داد: تجمل گرایی از رفاه در زندگی متمایز و متفاوت است و اسلام مخالف رفاه نیست اما بسیاری از رفتارها و کارهای مردم نه تنها رفاه نبوده بلکه تجمل گرایی و زیاده روی و اسراف است.

وی تشریفات آن چنانی برای مراسم های ازدواج، مهمانی و مراسم حج و کربلا را از مصادیق تجمل گرایی بیان کرد و اذعان داشت: تجمل و اسراف شادی نمی آورد بلکه غم و اندوه را در جامعه و بین مردم ایجاد می کند.

 

*شفاعت نیازمند سبک زندگی فاطمی

 

مرجع تقلید عالم تشیع به روایتی در خصوص شفاعت کردن حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در روز قیامت بهشتیان به رشته های چادر حضرت زهرا(س) که نماد تناسب زندگی آنان با سبک زندگی اسلامی است چنگ می زنند.

وی ادامه داد: شفاعت حضرت زهرا(س) نیازمند سبک زندگی فاطمی است و اگر ما در دنیا نه مثل آنان بلکه متناسب با توصیه ها و الگوگیری از زندگی مشترک و فردی آن بانوی بزرگ پیش برویم، بهشتی خواهیم شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اسراف، زیاده روی، بی توجهی به نیازهای جامعه و نبود حیا و عفاف و حجاب مانع از بهره گیری این شفاعت خواهد شد و باید مراقب نیرنگ شیطان باشیم که ما را به سبب شفاعت از مسیر حقیقت دور نکند و در دام گناه قرار ندهد.

وی اضافه کرد: شیعه واقعی علاوه بر اینکه در شعار خودش را نشان می دهد در عمل نیز همانطور بوده و مسائل دینی و اعتقادی و اجتماعی را به صورت واقعی نمایان می کند.

کد خبر 1128351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha