کشت گیاهان دارویی در ۵ هزار هکتار از عرصه های خراسان جنوبی

نصرآبادی از پروژه بذر پاشی گیاهان دارویی در بیش از پنج هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (28 آذر) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: پروژه بذرپاشی گیاهان دارویی خاص استان در پنج هزار و 400 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان آغاز شد.

 

نصرآبادی با اشاره به طرح ۳*۱۴ در 1400 افزود: این بذرها طی سه روز در 14 رویشگاه با کمک بهره برداران بومی و ستادهای مردمی در سال جاری کاشته می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بیشترین بذر گیاهان دارویی مربوط به گیاه آنغوزه است، گفت: طی سال های گذشته کشت آنغوزه ثابت کرده به لحاظ رویشی و مقاومت در برابر خشکسالی با اقلیم استان سازگاری داشته و البته درآمد مطلوبی را نصیب بهره برداران کرده است.

 

وی با بیان اینکه با کاشت بذر گیاهان دارویی، تعهدی که برای بهره برداران در حفظ و نگهداری آن ها ایجاد می شود و شاهد حفظ محیط زیست در مناطق رویشی و حفاظت آب و خاک در شرایط موجود خواهیم بود، گفت: توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی، اشتغالزایی در راستای تولید و تامین معیشت بهره برداران از اهداف مهم این طرح است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پایان گفت: اجرای این طرح از ابتدای دی ماه در رویشگاه های مشخص شده انجام می شود،که در صورت مشارکت بیشتر انجمن های منابع طبیعی و افراد محلی می توانیم سطح بذرپاشی را افزایش دهیم.

کد خبر 1128509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha