بچه های مسجد یلدای مهربانی را رقم زدند/ تبیین سیره حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه

مسجد محل بیان حرف های دینی است که جریان فرهنگی پایدار و سازنده را رقم می زند به ویژه در ایام مناسبتی مانند شب یلدا که همزمان با ایام فاطمیه فرصت تبیین سیره حضرت زهرا(س)در خصوص انفاق و دستگیری از نیازمندان است.

خبرگزاری شبستان - فاطمه دانایی: مسجد محل بیان حرف های دینی است که جریان فرهنگی پایدار و سازنده را رقم می زند به ویژه در ایام مناسبتی مانند شب یلدا که همزمان با ایام فاطمیه فرصت تبیین سیره حضرت زهرا(س)در خصوص انفاق و دستگیری از نیازمندان است. 

 

فراگیری محرومیت زدایی و برپایی رزمایش موسات و همدلی همزمان با شیوع بیماری کرونا با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد شعاع فعالیت های محوری در مساجد در ایام مناسبتی سال به ویژه ایان فاطمیه است. 

 

فارغ از قیمت ها و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور که سفره معیشت مردم را تنگ کرده است می توان گفت که دغدغه مندی نیروهای مسجدی با هدف پاسخگویی به نیازمندان منطقه و افراد کم برخوردار است. 

 

بنیانگذار انقلاب اسلامی می فرمایند: « مسجد، محلی است که از آن باید امور اداره شود. این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد. این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند. اینطور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم. دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است».

 

 

تبیین فرهنگ فاطمی با محوریت مسجد در ایام فاطمیه

 

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» در جریان اهمیت جایگاه مساجد با محوریت محرومیت زدایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ایام فاطمیه یکی از فرصت هایی است که فعالیت های فرهنگی کانون توجه خود را به فعالیت های فرهنگی مسجد اختصاص می دهد، که این محوریت به نوبه خود می تواند زمینه احیاء کارکردهای مسجد در بستر تحقق مسجد تراز اسلامی با محوریت فرهنگ فاطمی تلقی شود. 

 

سرپرست رسیدگی به امور مساجد استان البرز افزود: جریان سازی فرهنگی ایجاب می کند که از تمامی بسترهای اجرایی در پیشبرد برنامه های فرهنگی به ویژه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مسجد بهره مند شد؛ انوار دینی و معرفتی در بطن جامعه در قالب همین برنامه های فرهنگی مناسبتی محقق می شود. 

 

 

یلدای فاطمی با یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در همین خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: یکی از بهترین زمان هایی که می توان برنامه فرهنگی با محوریت تبیین معارف دینی انجام داد ایام مناسبتی سال است به ویژه ایام فاطمیه که بهترین زمانبندی برای تبیین فرهنگ فاطمی است. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: ایده های فرهنگی از جمله مهمترین رویکردهای مسجدی است که با ارزش یابی اجرای آن می توان انتظار داشت که شاهد تحولات موثر فرهنگی باشیم. 

 

وی اظهار کرد: توزیع گوشت گرم به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بسته به مناسبت شب یلدا و ایام فاطمیه از جمله اقداماتی بود که با محوریت همدلی و همراهی با خانواده های محروم با همت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام شد. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: همچنین در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز نیز شاهد برنامه ریزی ویژه برنامه شب یلدا با محوریت تبیین فرهنگ فاطمی هستیم. 

 

گفتنی است، نگرش های فردی، مدیریتی و مسجد محور در مناسبت های فصلی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره زمینه تعالی و تحقق مسجد تراز اسلامی است.

 

براساس این گزارش، در سطح استان البرز ۳۹۱ کانون فرهنگی هنری مسجد فعال هستند که هر یک از آنان به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه متوعی در نظر دارند که با حال و هوای ایام فاطمیه است. 

 

 

 

کد خبر 1128567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha