بیانیه گام دوم انقلاب محور وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام خیاط بیانیه گام دوم انقلاب را محور وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: آنچه موجب سعادت کشور، ملت و بقای نظام اسلامی و همچنین پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شود توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی خیاط» امروز(۲۸ آذر) در گردهمایی هفته پژوهش و فناوری و بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه به برکات و اتحاد دو نهاد حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از اساسی‌ترین موضوعات نظام جمهوری اسلامی ایران است و تعدادی از دانشجویان و روحانیان نیز همواره پای این موضوع ایستادند و در این راه به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: شهدایی همچون باهنر، مفتح و شهدای هسته‌ای محصول این تفکر هستند و دشمنان همواره با وحدت بین این دو نهاد مخالف بودند زیرا می‌دانستند اگر این دو نهاد تأثیرگذار به معنای واقعی کلمه در کنار هم قرار گیرند و اهداف مورد نظر را تحقق ببخشند انقلاب اسلامی به آرمان‌ها و اهداف خود خواهد رسید، از همین رو وحدت حوزه و دانشگاه را نشدنی و غیرممکن می‌دانستند.

 

حجت الاسالم خیاط موضوع قابل توجه در وحدت بین حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف نام برد و گفت: این دو نهاد مقدس باید در هدف مشترک باشند و همه باید در راستای اعتلا و پیشرفت جامعه اسلامی حرکت کنند.

 

وی ادامه داد: پیشرفت فرآیندی است که نتیجه آن تمدن نوین اسلامی است، از همین رو برای تحقق پیشرفت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید به تولید علم و نظریه‌پردازی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم تا علم نافع تولید شود، در واقع راه برون‌رفت از انحطاط، تولید علم نافع است که با وحدت بین حوزه و دانشگاه محقق می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: نتیجه اتحاد بین حوزه و دانشگاه شکست دشمنان است که تاکنون با وحدت بین این دو نهاد برکات و افتخارات بسیاری به منصه ظهور رسیده است.

 

حجت الاسلام خیاط بیانیه گام دوم انقلاب را محور وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: آنچه موجب سعادت کشور، ملت و بقای نظام اسلامی و همچنین پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شود توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

وی به ابعاد مهم این بیانیه اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه به سه امر مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اشاره داشتند که حوزه‌های علمیه متولی خودسازی و دانشگاه‌ها نیز متولی جامعه پردازی و تمدن سازی هستند.

کد خبر 1128589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha