۷۶ عنوان کتاب توسط بنیاد پژوهش های آستان قدس به چاپ رسیده است

قراملکی گفت:طی یک سال اخیر ۹۷ جلد اثر در ۷۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده که سه اثر «خادم تراز»، «حسابداری وقف» و چهل و سومین جلد از کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر البلاغه» مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احد فرامرز قراملکی» امروز(۲۸ آذر) در گردهمایی هفته پژوهش و فناوری و بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویدادهای مهم تحولی در آستان قدس رضوی در حال ظهور و بروز است، گفت: این تحولات را می‌توان نخست در سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی که راهنمای اصلی فعالیت‌های مجموعه آستان قدس به ‌ویژه در عرصه پژوهش است مشاهده کرد که طبق این سیاست‌ها، تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید پژوهش‌ محور باشد.

 

رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت کاربردی شدن را از دیگر تحولات اخیر در آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: پژوهش‌ها باید نیازهای آستان قدس رضوی و رسالت جهانی این مجموعه را پاسخگو باشند.

 

وی به تدوین برنامه سه‌ ساله و انسجام گرایی در کارها اشاره کرد و گفت: تمامی مراکز و مؤسسات آستان قدس رضوی همچون رودهایی به هم پیوسته‌ هستند که می‌توانند موجی قوی را ایجاد کنند و این انسجام می‌تواند گره‌های علمی آستان قدس و کشور را باز کند.

 

قراملکی افزود: این انسجام گرایی از طریق تعامل و گفتگوهای علمی و پژوهشی بین مراکز دانشگاهی با سایر سازمان‌ها و مراکز در حال شکل‌گیری است و در همین راستا، اتاق فکرهایی برای رفع نیازهای عینی آستان قدس رضوی بدون بزرگ کردن سازمان تشکیل شده است که به توسعه پژوهش کمک می‌کند.

 

رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: این اتاق‌های فکر ترکیب بینا بخشی دارند و با رویکرد میان رشته‌ای با حضور اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شده‌اند که مطالعات کاربردی وقف، چالش‌های کلان عمومی و حجاب و عفاف از موضوعات این اتاق های فکر است.

 

وی به فعالیت‌ های یک‌ساله بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر ۹۷ جلد اثر در ۷۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده است که سه اثر «خادم تراز»، «حسابداری وقف» و چهل و سومین جلد از کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر البلاغه» مورد توجه ویژه مخاطبان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 1128595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha