ایمن سازی ۱۷ نقطه حادثه خیز گیلان/ فرهنگ ترافیک نهادینه شود

مرادی از رفع خطر در ۱۷ نقطه پر حادثه جاده‌ای گیلان خبر داد و گفت: فرهنگ ایمنی و ترافیک با آموزش عمومی در جامعه نهادینه شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فریبرز مرادی» امروز ( یکشنبه، ۲۸ آذر ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز حمل و نقل، رانندگان و راهداری در رشت اظهارکرد: راهداری گیلان آماده باش کامل برای ورود به فصل زمستان را دارد.
 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه گیلان هشت هزار و ۳۴۵ ناوگان حمل و نقل عمومی در استان فعالیت دارد گفت: حدود ۱۲هزار و ۱۲۱ راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی داریم که از این مجموع هشت هزار و ۶۵۵ راننده فعال در بخش کالا و سه هزار و ۴۶۶ راننده فعال در بخش مسافر است.

 

مرادی به عملکرد هشت ماهه این اداره کل در بخش حمل و نقل کالا و مسافر اشاره و اذعان کرد: در این مدت ۷۲۲ هزار و ۷۳۹ تن کالای اساسی طی ۳۰ هزار و ۶۲۹ سفر از مبدا بندر انزلی به داخل و خارج از استان حمل شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۸۱ نفر مسافر با ۴۷۳ هزار و ۱۳۱ دستگاه وسیله نقلیه عمومی جابجا شدند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: طی هشت ماهه امسال ۷۸ هزار و ۳۵۸ تن کالا در وارد استان و ۵۴۵ هزار تن کالا از استان صادر شده است.

 

مرادی با اشاره به اینکه ایمنی ۶۴ نقطه حادثه خیز در گیلان در دست اجرا است افزود: رفع خطر ۱۷ نقطه پر حادثه در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال مالی به اتمام می‌رسد. ضمن اینکه موافقت نامه‌های راه‌های روستایی انجام شده است،

 

وی اضافه کرد: در هشت ماهه امسال بالغ بر یک هزار و ۱۴۵ تخلف اضافه تناژ مورد رسیدگی قرار گرفت. همچنین طی این مدت برای ۱۹ هزار و ۷۴۸ خودرو سنگین برگه معاینه فنی صادر شده است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یادآور شد: ۶۱ پرونده شرکت حمل و نقل کالا و مسافر کالا استان در کمیسیون ماده ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

وی به احداث پل‌های آسیب دیده اشاره و اذعان داشت: پل‌های آسیب دیده در سیل درگذشته با بتن‌های سطحی ساخته شده بودند ولی اکنون این پل‌های آسیب دیده با طرح مطالعات مشاور در دست احداث است و با بررسی‌های صورت گرفته از محیط جغرافیایی و با شمع کوبی انجام می‌‌شود و از استحکام لازم برخوردار است.‌

 

مرادی با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیک در گیلان نهادینه شود، آموزش را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای خواند.

 

۲۶ آذر تا ۱ دی هفته حمل و نقل  رانندگان و راهداری نام گذاری شده است.

کد خبر 1128624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha