بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی  جامعه به دلیل بی توجهی به نماز است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی که در جامعه امروز وجود دارد را به دلیل بی توجهی به نماز دانست و افزود: اگر به نماز و جایگاه آن اهمیت دهیم، بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی را نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (28 آذر ماه) با حضور آیت الله «سید نصیر حسینی»، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دستگاه های عضو و با حضور ویدئو کنفرانسی «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در محل دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

 

«سید جواد هاشمی» در این نشست موضوع نماز را با اهمیت دانست و با بیان اینکه رسالت همه انبیاء الهی، برپایی احکام دین خدا بود، گفت: در حکومت اسلامی و بین شیعیان امام علی (ع) نماز دارای چایگاه و اهمیت خاصی است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی که در جامعه امروز وجود دارد را به دلیل بی توجهی به نماز دانست و افزود: اگر به نماز و جایگاه آن اهمیت دهیم، بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی را نخواهیم داشت.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نماز باعث می شود که مستی قدرت نگیرد، اظهار کرد: بهترین سد و مانع برای جلوگیری از آسیب‌ های اجتماعی نماز است، ضمن اینکه کمترین سرقت، آسیب‌ اجتماعی و مشکلات امنیتی در ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد که همه اینها به دلیل قداست و جایگاه نماز است.

 

هاشمی با بیان اینکه همه ما در زمینه توسعه و ترویج نماز رسالت سنگینی داریم، تاکید کرد: اگر انسان‌ ها در برابر قدرت لایزال الهی تسلیم شوند، قدرت‌ های دنیوی برای او دیگر هیچ جایگاه و ارزشی ندارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در برخی از مسائل در زمینه نماز کم کاری کردیم و اثرات نامطلوب آنها را در جامعه شاهد هستیم.

 

وی از رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد خواست به جای پرداختن به برخی از حواشی ها، برای پیاده کردن احکام الهی و فرهنگ نماز تلاش کنند.

 

هاشمی ضمن تاکید بر بیان اهمیت نماز توسط رسانه ها، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در فضای مجازی حضور دارند، پرداختن رسانه ها به موضوع نماز بخش زیادی از معضلات را به حداقل می رساند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم حضور برخی از اعضای عضو ستاد شورای اقامه نماز را جای تأسف دانست و گفت: همه وظیفه داریم آن طور که شایسته است در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه اسلامی تلاش کنیم.
 

کد خبر 1128667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha