پویش رسیدگی به نیازمندان با همت کانون مسجد به مناسبت ایام فاطمیه اجرا می شود

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به شناسایی ۱۱۰ خانواده نیازمند و توزیع بسته معیشتی به این خانوارها به مناسبت ایام فاطمیه گفت: پویش رسیدگی به نیازمندان با همت کانون مسجد به مناسبت ایام فاطمیه اجرا می شود.

« حجت الاسلام محمود دهقاندار» در جریان ویژه برنامه کانون فرهنگی هنری مسجد به مناسبت شب یلدا به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: با توجه به اهمیت توجه به نیازمندان در دستورات دینی و سیره اهل بیت(ع) و با توجه به ایام عزاداری حضرت زهرا(س) و فاطمیه که تقارن پیدا کرده است با یکی از مناسبت های سنتی ایران باستان که خانواده ها مراسم دورهمی دارند و اقوام دور هم جمع می شوند کانون مسجد جامع ماهدشت ویژه برنامه ای در نظر گرفته است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ماهدشت کرج افزود: اقتصاد نابسامانی که جامعه با آن مواجه است و شاهد آن هستیم که برخی ها گرفتاری تنگی مالی دارند از این رو نیروهای فعال کانون فرهنگی هنری ماهدشت تصمیم گرفتند با گروه جهادی شهید علی تمامزاده و مرکز نیکوکاری که در مسجد مستقر هستند شناسایی برخی خانواده ها انجام شد. 

 

وی ادامه داد: بسته معیشتی ویژه شب یلدا به ۱۱۰ خانواده شناسایی شده با محتوای گوشت و میوه، برنج، همچنین برخی دیگر از اقلام اساسی و یک بسته شیرینی کنار هر بسته برای این خانواده ها در نظر گرفته شده است. 

 

وی اظهار کرد: دستگیری نیازمندان و محرومان یکی از رفتارها و خصوصیاتی است که همواره در دین مبین اسلام و از طرف اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گرفته است. 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع ماهدشت کرج خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) می فرمایند: « ای مردم از دنیای شما سه چیز محبوب من است اول نگاه به چهره پیامبر اسلام(ص)، دوم انفاق و بخشش در راه خدا و سوم انس با قرآن کریم» که انتظار می رود در ایام فاطمیه با باور به این سه اصل جزء پیروان آن حضرت باشیم. 

 

 

کد خبر 1128711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha